خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

انجام ۹۶ هزار و ۷۶۱ مورد تست لوازم اندازه‌گیری مشترکین برق در همدان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۶۳۴

۹۶ هزار و ۷۶۱ مورد تست لوازم اندازه‌گیری مشترکین از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از انجام ۹۶ هزار و ۷۶۱ مورد تست لوازم اندازه‌گیری مشترکین از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، حاجی‌رضا تیموری با اشاره به فعالیت‌های امور دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان اظهار کرد: کنترل پیک بار از جمله فعالیت‌های این امور است که از طریق آن می‌توان از خاموشی‌های ناخواسته در سطح استان پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه شبکه سراسری شامل چهار بخش اصلی است، گفت: این بخش‌ها شامل بخش تولید(نیروگاه های کشور)، انتقال(شبکه های انتقال توزیع)، توزیع(شبکه های توزیع نیرو) و مصرف(مشترکان برق) می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: شبکه‌ سراسری برق باید قادر به تأمین بار مورد نیاز مشترکان به هر میزانی و با بهترین کیفیت باشد.

وی با بیان اینکه میزان تولید برق در ساعات مختلف شبانه‌روز و در فصول مختلف متفاوت است، افزود: میزان تولید برق باید با میزان مصرف و نیاز مشترکان هماهنگی داشته باشد و با توجه به این امر نقش مدیریت بار و مصرف انرژی بسیار تعیین‌کننده است.

تیموری با بیان اینکه بخش تولید برق باید تغییرات مصرف انرژی در دوره‌های زمانی مختلف را تحمل کند، بیان کرد: اساس کار و نقش مدیریت مصرف برق در راستای ایجاد تعادل و توازن بین تولید و مصرف انرژی است.

وی ادامه داد: تغییرات بار یا تفاوت زیاد در میزان مصرف در ساعات پیک بار اثرات منفی چون افزایش تلفات انرژی، ناپایداری شبکه و غیراقتصادی شدن تولید انرژی را در پی دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: تأمین برق مشترکان در ساعات اوج مصرف نیاز به سرمایه‌گذاری کلان در جهت احداثنیروگاه‌های جدید است.

به گفته وی از طرفی نیز این نیروگاه‌ها باید در ساعات کمتری از شبانه‌روز وارد مدار شوند بنابراین در این صورت تولید برق بسیار پرهزینه بوده و گران تمام می‌شود.

تیموری خاطرنشان کرد: صرفه‌جویی در مصرف منابع امری خداپسندانه است و با صرفه‌جویی و جلوگیری از مصرف بی‌رویه برق می‌توانیم سرمایه‌های ملی و منابع انرژی تجدیدناپذیر را برای نسل آینده حفظ و حراست کنیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های دفتر نظارت و کنترل لوازم اندازه‌گیری اظهار کرد: این دفتر وظیفه کنترل و نظارت عالیه بر عملکرد لوازم اندازه‌گیری مشترکین در سطح استان را بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: از وظایف این دفتر کنترل و صحت عملکرد لوازم اندازه‌گیری مشترکین شرکت توزیع برق استان با همکاری مسئولان بازرسی در شهرستان‌ها و نیروهای پیمانکاری در سطح استان است.

*تمام مشترکان ولتاژ اولیه استان همدان به سیستم قرائت از راه دور مجهز شده‌اند

وی تصریح کرد: لوازم اندازه‌گیری ترازویی برای تعیین دقیق میزان انرژی مصرفی برای مشترکین و شرکت توزیع برق استان به شمار می‌رود.

تیموری با بیان اینکه کنترل دقت و صحت عملکرد این تأسیسات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: این امر از طرفی حق و حقوق مشترک و از سوی دیگر نیز به عنوان بیت‌المال تلقی می‌شود بنابراین درستی و صحت آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: با توجه به حساسیت این امر، شرکت توزیع نیروی برق استان علاوه بر کنترل و نظارت اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی فنی و غیر فنی و نحوه ارتباط با مشترک برای کارکنان این بخش می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به تقسیم‌بندی مشترکان به دو گروه تکفاز و سه‌فاز تصریح کرد: به منظور کنترل لوازم اندازه‌گیری مشترکین بر اساس برنامه زمانبندی و درخواست مشترکین برای تست لوازم اندازه‌گیری اقدام می‌شود.

وی بیان کرد: سالانه ۳۰ درصد از لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی، یک نوبت لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی سه‌فاز و سه نوبت لوازم اندازه‌گیری مشترکین دیماندی تست می‌شود.

تیموری اضافه کرد: طی سال گذشته ۱۹۵ هزار و ۹۷۵ مورد تست لوازم اندازه‌گیری شامل ۱۵۷ هزار و ۷۹۱ مورد تست مشترکین عادی، ۱۵ هزار و ۳۷ مورد تست مشترکین سه‌فازعادی و ۲۳ هزار و ۱۴۷ مورد تست مشترکین دیماندی در سطح استان صورت گرفت.

وی با اشاره به ۹۶ هزار و ۷۶۱ مورد تست لوازم اندازه‌گیری مشترکین طی سال جاری اظهار کرد: از این تعداد ۷۱ هزار و ۴۵۴ مورد تست مشترکین عادی، ۹ هزار و ۴۳۲ مورد تست مشترکین عادی سه‌فاز و ۱۵ هزار و ۸۷۵ مورد تست مشترکین دیماندی بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان یادآور شد: سالانه مبلغ ۸ میلیارد ریال برای بازرسی لوازم اندازه‌گیری مشترکین برق در سطح استان هزینه می‌شود.

وی با اشاره به تعویض کنتورها تصریح کرد: در این راستا نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای تعویض ۲۵ هزار دستگاه کنتور برق در سال جاری با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال انجام شده است.

تیموری با بیان اینکه ۳۰ درصد از مشترکان استان همدان دارای لوازم اندازه‌گیری دیجیتال هستند، گفت: تمام مشترکان ولتاژ اولیه استان همدان به سیستم قرائت از راه دور مجهز شده‌اند.

به گفته وی تاکنون برای ۹۰۰ مشترک کشاورزی در سطح استان کنتورهای هوشمند آب و برق نصب شده که در برنامه است این میزان تا پایان سال جاری به یک هزار کنتور برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز