خبرگزاری کار ایران

پژوهشگران برتر همدان معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۱۷۹

همزمان با آغاز هفته پژوهش ۶۸ نفر از پژوهشگران و محققان برتر استان همدان با حضور استاندار همدان و جمعی از مسوولان استانی و دانشگاهی در سالن همایش های دانشگاه علوم پزشکی همدان تجلیل شدند.

دبیرکل آموزش و پژوهش استانداری همدان روز گذشته در آیین تقدیر از این پژوهشگران گقت: در دولت تدبیر و امید قرار است پژوهش ها با عقلانیت، تدبیر و استفاده از نظر کارشناسی و علمی پیش رود.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ظاهر پور مجاهد افزود: در برنامه ششم توسعه که در دست اقدام است اقتصاد دانش بنیان، فن آوری های و استفاده و بهره گیری از فن آوری جدید مورد تاکید است.

وی اضافه کرد: در استان همدان تلاش های خوبی در رابطه با پژوهش و تحقیق انجام شده و دبیر خانه این ستاد به شکل دایمی در استان فعال شده است که زیر مجموعه این ستاد چهار کمیته علمی، نمایشگاهی، انتخاب فن آوری برتر و کمیته اطلاع رسانی و اجرایی تشکیل شده است.

پور مجاهد گفت: شناسایی مشکلات، محدودیت ها و منابع استان باید محور پژوهش ها قرار گیرد و در این زمینه تبادل فکر و اندیشه شود.

وی افزود: در بدنه اجرایی استان مشکلات وجودی دارد که بخشی از پژوهش ها در استان همدان باید در زمینه آب، محیط زیست و منابع طبیعی ارایه شود تا مشکلات بررسی و راهکار ارایه شود.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری همدان گفت: دولت تدبیر و امید این افتخار را دارد که حرکت آن از بطن جامعه باشد لذا باید برای توسعه شرکت های دانش بنیان، پارک علم فن آوری و بنیاد نخبگان ارتباط به معنای عملی آن را تقویت کرد.

پور مجاهد افزود: در سال گذشته ۲۱۷ عنوان پژوهشی توسط دستگاه های اجرایی و دانشگاهی استان همدان انجام گرفت که ۱۵۰ طرح در سایت سناد وزارت علوم ثبت شد که همدان جزء استان های مطلوب در این زمینه بود.

به گفته وی ۸۰ پژوهش در استان خاتمه یافته است که بخشی از آنها به مشکلات استان همدان پرداخته است و چهار دستگاه از بین ۳۲ دستگاه اجرایی که پژوهش های کاربردی داشتند، معرفی شدند.

وی با بیان اینکه دستگاه های آموزش و پرورش، محیط زیست، استاندارد و فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان دستگاه های برتر در این زمینه بودند گفت: این انتخاب برای اولین بار با هدف جنب و جوش بیشتر در زمینه تحقیقات در استان انجام شده است.

وی از راه اندازی سامانه اطلاعات پژوهش استانداری همدان توسط نرم افزار خبر داد و گفت: راه اندازی صندوق پژوهش و فن آوری نیز با هدف حمایت از پژوهشگران و محققان در استان همدان تصویب شده است.

در این همایش از ۶۸ پژوهشگر شامل اعضای هیات علمی دانشگاه ها، کارمندان، دستگاه اجرایی، شرکت های فن آوری برتر و ایده های برتر در زمینه تحقیقات و پژوهش تقدیر شد.

همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی آموزش و پرورش، محیط زیست، استاندارد و فرهنگ و ارشاد اسلامی که پژوهش های کاربردی ارایه داده بودند، تقدیر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز