خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان:

اعتبار خط انتقال برق «رزن صاف» تأمین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۷۷

افتتاح واحد صنعتی رزن صاف در سال ۹۳، اعتبار موردنیاز برای ارتقا خط انتقال برق این واحد صنعتی توسط استانداری همدان تامین می‌شود.

استاندار همدان پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از واحد صنعتی رزن صاف تولیدکننده نورد و فویل آلومینیومی اظهار داشت: این واحد یکی از واحدهای تولیدی مهم استان بوده و امسال در آینده‎ای نزدیک با حضور یکی از مقامات کشوری به بهره‌برداری می‎رسد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدناصر نیک بخت با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای این واحد در ایجاد تاسیسات برق و تامین سرمایه‎ در گردش گفت: مدیران شهرستانی باید همراهی بیشتری با سرمایه‎گذار داشته باشند و اجازه ندهند که بخش خصوصی از سرمایه‎گذاری منصرف شود.

نیک بخت تصریح کرد: استانداری همدان اعتبار موردنیاز برای ارتقا خط انتقال برق این واحد صنعتی را تامین می‌‏کند و شرکت توزیع برق نباید فشاری به این واحد از نظر تامین اعتبار داشته باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه‏‌گذار واحد تولیدی رزن صاف به اعتبار سخن مدیران به استان همدان‌آمده است، گفت: حال نباید با خلف وعده وی را از سرمایه‎گذاری در استان همدان و شهرستان‎ها ناامید کنیم.

استاندار همدان از سفر مدیرعامل بانک سپه در هفته جاری به استان همدان خبر داد و گفت: مشکلات نقدینگی و سرمایه در گردش این واحد در جلسه با مدیرعامل بانک سپه بررسی و برای رفع آنها اقدام می‌شود.

نیک بخت عنوان کرد: یکی از نقاط قرمز و پاشنه آشیل استان همدان عدم توجه به سرمایه‎گذاری و اشتغالزایی است و متاسفانه مدیران شهرستانی متوجه اهمیت این موضوع و مسئله نیستند.

مدیرعامل واحد صنعتی رزن صاف نیز در این بازدید اظهار داشت: در حال حاضر این واحد با مشکل سرمایه در گردش و تامین خط برق برای تولید روبه‎روست و نیاز است تا مدیران به وعده‎های خود در زمینه حمایت از سرمایه‎گذاران عمل کنند.

مرتضی شعاع با بیان اینکه این رسم مهمان‎نوازی از سرمایه‎گذاران نیست، گفت: متاسفانه حمایتی از سرمایه‏ گذاران دیده نمی‎شود و گره کوری در این زمینه وجود دارد که باید با همت همگانی برای رفع آن اقدام شود.

وی تولید نورد آلومینیومی، فویل و کامپوزیت را از جمله تولیدات این واحد صنعتی اعلام کرد و گفت: این واحد برای ۷۰ نفر اشتغالزایی داشته و بازار فروش لازم را در داخل و خارج از کشور به ویژه کشور آلمان را دارد.

مدیرعامل واحد صنعتی رزن صاف بیان کرد: منابع مالی موجود کارخانه برای پرداخت مطالبات و خرید مواد اولیه است و نمی‎توانیم هزینه ایجاد تاسیسات برق را تامین کنیم، در حال حاضر دو میلیارد تومان موجودی کارخانه بوده که یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای مواد اولیه و مابقی برای واردات دستگاه است.

وی با اشاره به اینکه برای فعالیت چهار خط تولید این واحد صنعتی به ۵مگاوات برق نیاز است، گفت: هم‌اکنون سه مگاوات برق برای این واحد تخصیص داده شده و به همین دلیل کارخانه با تمام ظرفیت خود فعالیت نمی‎کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان نیز در این بازدید بیان کرد: برای ارتقا خط انتقال برق واحد تولیدی رزن صاف به یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان اعتبار نیاز است که به علت اختصاصی بودن خط، هزینه باید توسط سرمایه‎گذار پرداخت شود.

حاجی رضا تیموری افزود: برق این واحد صنعتی در حال حاضر سه مگاوات است که حال باید به پنج مگاوات برسد و برای این امر نیز به یک میلیارد و ۵۰۰تومان هزینه نیاز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز