خبرگزاری کار ایران

۸۲ میلیارد ریال برای تکمیل طرح های عمرانی رزن اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۵۲

در سفر یکروزه استاندار و هیات همراه به شهرستان رزن بعد از بررسی روند طرح های عمرانی این منطقه ۸۲ میلیارد ریال به طرح های اولویت دار این شهرستان اختصاص یافت

استاندار همدان شامگاه شنبه در پایان سفر یک روزه به شهرستان رزن با حضور در نشست اعضای کمیته برنامه ریزی این شهرستان اظهار کرد: براساس سیاست های کلی دولت تدبیر و امید باید محرومیت زدایی و آبادانی عمران روستایی از اولویت های اجرایی مدیران باشد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت افزود: در تصمیمات خود مصالح، منافع مردم و توانمندی مدیران استان را در نظر می گیریم.

وی اخلاق مداری را اولویت دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار کرد: مردم می دانند که دولت در وعده های خود نیز صادق بوده و تمام تلاش خود را برای تحقق آنها بکار می گیرد.

استاندار همدان در بخش دیگری با ذکر اینکه بیشتر جمعیت رزن را روستانشینان تشکیل می دهند گفت: در صورت ارایه خدمات کافی به ساکنان این مناطق از مهاجرت و تخلیه روستاها جلوگیری خواهد شد.

وی از تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اداره آب و فاضلاب روستایی به منظور اجرایی شدن هرچه باشتابتر پروژه های مجتمع آبرسانی به روستاها تا قبل از شروع فصل گرما در سال آینده خبر داد.

وی همچنین خواستار شتاب در روند گازرسانی به پنج روستای باقی مانده شهرستان شد و افزود: با توجه به اینکه رزن رتبه نخست کشوری در پوشش گاز طبیعی را دارد لازم است که هرچه زودتر چند روستای باقی مانده را نیز از این نعمت ارزشمند بهره مند سازیم.

فرماندار رزن نیز به ارائه گزارشی درباره وضعیت این شهرستان در حوزه های مختلف پرداخت و نیازهای اولویت دار شهرستان را تکمیل سد شنجور، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب رزن، ساخت مرکز درمان بستر قروه درجزین، ساخت مرکز درمانی بهداشتی دمق، احداثو تکمیل مجتمع اداری دمق و قروه درجزین ذکر کرد.

' فتحعلی حسینی ' تکمیل محور چهار خطه رزن - آوج و کریدور شمال استان، ساخت مرکز درمانی هلال احمر، هنرستان فنی و حرفه ای و سالن های ورزشی آموزش و پرورش را از دیگر نیازهای اصلی این شهرستان برشمرد و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی بالا در صورت تامین اعتبار کافی در سال آتی بیشتر این طرح ها قابل بهره برداری خواهند بود.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی نیز بر حل مشکل آبرسانی به هشت روستای این شهرستان همچون روستاهای تخت، چایان و نینج که در تابستان گذشته با تانکر به این مناطق آبرسانی می شد، تاکید کرد.

' عطاالله سلطانی صبور ' افزود: در صورت تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریالی میتوان به طور موقت مشکل برخی از این روستاها را برطرف کرد.

*برنامه های سفر یکروزه استاندار همدان

با توجه به اهمیت و حساسیت اشتغال و کارآفرینی، بازدید از شهرک صنعتی رزن و واحدهای فعال آن از جمله برنامه های سفر یکروزه استاندار همدان بود.

در جریان این سفر استاندار همدان از شهرک صنعتی رزن بازدید کرد این شهرک در فضایی به وسعت ۱۰۰ هکتار با اشتغال ۴۵۰ نفر فعالیت دارد.

دو واحد صنعتی ' قطعه سازان رزن ' با تولید قطعات یدکی خودرو و اشتغال ۱۲۰ نفر و کارگاه تولیدی ' رزن صاف ' تولید کننده فویل و ورق های آلومینیومی و امکان تولید محصول تا سقف ۳۰ هزار تن مشتقات آلومنیومی از جمله واحدهای صنعتی بودند که مورد بازدید استاندار و هیات همراه قرار گرفتند که نتیجه این بازدید موافقت استاندار در خصوص تامین اعتبار انتقال انشعاب برق به واحد صنعتی رزن صاف بود و پیگیری برای حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی بود.

از دیگر واحدهای صنعتی شهر رزن که مورد بازدید قرار گرفت سردخانه در حال احداث' کیمیا ' رزن بود که استاندار همدان با اشاره به اهمیت و نقش کلیدی صنایع تبدیلی در ایجاد فرصت های شغلی پایدار و ارزش افزوده بالاتر، احداثاین دست از طرح های صنعتی، عمرانی را بسیار حائز اهمیت برشمرد.

استاندار همدان در ادامه این سفر با حضور در بخش قروه درجزین، طرح اشتغال پشتیبان در سالن فنی و حرفه ای قروه درجزین را افتتاح کرد.

این طرح با سرمایه گذاری اندک امکان ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی پایدار را برای ساکنان قروه درجزین فراهم آورده است.

دیگر فرصت اشتغال آفرینی این بخش قاب سازی در روستای هدف گردشگری کاج بود که با توجه خاص استاندار همراه بود.

همچنین در بازدید استاندار از سد مخزنی شنجور در بخش قروه درجزین، مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان گفت: در صورت تامین اعتبار ۱۰ میلیاردی این پروژه مهم پایان سال ۹۴ شاهد آبگیری این سد خواهیم بود.

عملیات اجرایی سد شنجور رزن از سال ۸۶ آغاز شد و هم اینک با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است و تاکنون برای احداثاین سد بیش از ۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز