خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان:

غفلت از ظرفیت کم نظیر اشتغال زایی صنعت چرم همدان

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۹۴۴

نبود رقیب کافی در بازار، صنعت کیف و کفش چرم را به مخاطره انداخته است

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اشاره به اینکه این صنعت ۹۰ ساله قدیمی به فراموشی سپرده شده است، گفت: کیف و کفش چرم همدان از دیرباز مورد توجه ویژه در صنعت استان بوده است و متأسفانه هم‌اکنون رو به انقراض است.

احمد گازرانی افزود: احیای این صنعت و ایجاد اشتغال و کارآفرینی در این صنعت قدیمی ضروری است.

گازرانی ادامه داد: بازگشت این صنعت به استان می‌تواند یکی از صنایع اولی باشد که اشتغال فراوان در استان ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به توانمند بودن کفاشان همدان اظهار کرد: همدانی‌ها توانمندی لازم را دارند و اگر مسؤولان و دولتمردان از تولیدکنندگان حمایت کنند می‌توان این صنعت را توسعه داد تا موجب صادرات کیف و کفش چرم همدان شد.

وی ادامه داد: در استان همدان افزون بر هزار واحد صنفی تولید کیف و کفش فعالیت می‌کنند که ۷۰۰ کارگاه تولیدی بدون مجوز و به شکلی خانگی فعالیت دارند و نداشتن مجوز نیز یکی از مشکلات تولیدکنندگان در این زمینه است.

احمد گازرانی با اشاره به قانونمند نبودن فعالیت تولیدکنندگان کیف و کفش تصریح کرد: صنعت کفش همدان یکی از صنایعی است که می‌تواند اشتغال فراوانی را در استان ایجاد کند و برای رفع مشکلات در این صنعت نیاز به حمایت دولت و اخذ تسهیلات لازم است.

وی تنها ۳۰۰ واحد تولیدی در همدان را دارای مجوز فعالیت عنوان و خاطرنشان کرد: مشکلات مالیاتی یکی از مشکلات مخفی این تولیدی‌هاست.

گازرانی اضافه کرد: از دیگر دغدغه‌های واحدهای تولیدی صنعت کیف و کفش چرم، زمان‌بر بودن صدور مجوز آنهاست.

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان خاطرنشان کرد: فعالان این حوزه در استان با چالش‌های بسیاری روبه‌رو هستند که از این چالش‌ها می‌توان به حمایت نکردن مسؤولان از تولیدکنندگان، مالیات‌ها، بیمه و گرانی اشاره کرد.

گازرانی افزود: مسؤولان استانی باید سرمایه‌گذاران داخل را در اولویت کاری خود قرار دهند و از آنها حمایت کنند.

وی حضور مسؤولان در تولیدی‌ها و حمایت از تولیدکنندگان را موجب فعال شدن بازار کیف و کفش دانست و افزود: یکی از این حمایت‌ها، ارائه تسهیلات مالی و ریالی است.

گازرانی به صادر شدن بدون نام کفش‌های تولیدی استان به دیگر شهرها از جمله تبریز، تهران و مشهد اشاره کرد و گفت: کفش‌های تولیدی همدان بدون برند همدان به تهران، مشهد و تبریز صادر و دوباره با قیمت بالاتر و برند آن شهر وارد شهر همدان می‌شود و این جای تأسف بسیار دارد که همدان با سابقه و تجربه بسیار در صنعت کفش و کیف چرم شاهد ورود کفش‌های چرمی دیگر شهرهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز