خبرگزاری کار ایران

مدیر امور ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان:

اعلام فراخوان پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس همدان

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۳۴

فراخوان پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان همدان آغاز شده و تا پایان آذرماه سال جاری ادامه دارد.

مدیر امور ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ضمن گرامیداشت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و هفتاد و دو یار با وفایش و با بیان این خبر افزود: عاشورا بدون شک به عنوان یکی از ماندگار‌ترین روز‌ها در تاریخ بشریت ثبت شده است و دلیل این ماندگاری نیز قیام امام حسین(ع) برای حفظ اسلام بود.

به گزارش ایلنا از همدان، رضا سلیمانی با اشاره به اهمیت ثبت خاطرات به ویژه خاطرات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: خاطرات ارسالی می‌تواند در حوزه‌های حضور رزمندگان در صحنه‌های نبرد اعم از ارتش، سپاه، بسیج، هوانیروز، ژاندارمری، جهاد، هلال احمر و کمیتهٔ امداد و هم چنین خاطرات مربوط به بمباران‌های شهر‌ها و ارسال کمک‌های مردمی باشد.

مدیر امور ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تصریح کرد: هدف از برگزاری پنجمین جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس در همدان جمع آوری، دسته بندی و ثبت خاطرات رزمندگان و مردم استان دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان در طول دوران دفاع مقدس است.

سلیمانی هم چنین ضمن درخواست شرکت در این جشنواره از همهٔ کسانی که خاطره‌ای از هشت سال حماسه و ایثار در ذهن دارند، افزود: طبق گفتهٔ مقام معظم رهبری «تا زمانی که یک رزمنده خاطراتش را بیان نکرده چیزهایی به آینده و آرمانش بدهکار است» پس ثبت این خاطرات به عنوان یک وظیفه تلقی می‌شود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در پایان بیان داشت: در نتیجهٔ برگزاری چهار دورهٔ قبلی جشنواره خاطره نویسی دفاع مقدس استان همدان خاطرات برگزیده و بر‌تر در قالب دو کتاب با نام‌های «دو ابراهیم» و «سه تکه ابر، سه برادر» منتشر شده است.

علاقمندان به شرکت در پنجمین جشنوارهٔ استانی خاطره نویسی دفاع مقدس می‌توانند خاطرات خود را در قالب مکتوب، صوتی و تصویری به دبیرخانه دائمی جشنواره به نشانی همدان، بولوار بعثت، مابین خیابان‌های هنرستان و شکریه شماره ۳۰۲(اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان) ارسال و یا با شماره تماس‌های ۳۸۲۷۹۰۰۰و ۳۸۲۵۶۶۳۶ تماس بگیرند.

علامقندان هم چنین می‌توانند آثار مکتوب، صوتی و تصویری خود را به نشانی اینترنتی sajed. hamedan @ gmail. com ارسال کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز