خبرگزاری کار ایران

مانور خنثی سازی نشت گاز کلر در شهرستان رزن برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۵۰۲

این مانور که با حضور آقایان سالار نیازی بهره بردار امور، اسماعیل رشیدی استاد کار فنی و نگهبان پاره وقت مخزن، روح الله مرادی و سعید اژدریان اکیپ حوادث، اکبر علیخانی مسئول حمل و نقل و حمیدرضا جناب زاده انجام شد.

همزمان با هفته کاهش آثار بلایای طبیعی و همچنین جهت آمادگی هرچه بیشتر در مواجهه با حوادثغیرمترقبه مانور اطفاء گاز کلر در سایت مخزن ۱۰۰۰۰ شهر رزن با موفقیت انجام شد.

به گزارش ایلنا از همدان، این مانور که با حضور آقایان سالار نیازی بهره بردار امور، اسماعیل رشیدی استاد کار فنی و نگهبان پاره وقت مخزن، روح الله مرادی و سعید اژدریان اکیپ حوادث، اکبر علیخانی مسئول حمل و نقل و حمیدرضا جناب زاده انجام شد.

در طی این مانور سه سناریوی الف) نشت گاز کلر از بدنه سیلندر ب) نشت گاز کلر از دهانه خروجی و شیر سر سیلندر ج) مهار سیلندر در حال نشتی با حوضچه آب آهک، طراحی و اجرا شد.

مدیر امور آبفای رزن با تائید این خبر گفت: اکیپ اطفاء نشت با تجهیزات کامل و استفاده از cap مخصوص شیر و بدنه سیلندر نسبت به مهار نشتی اقدام نمودند.

جناب زاده افزود: همچنین در فرضیه ای که یکی از سیلندر ها به دلیل زلزله و سقوط دچار نشتی شدید شده بود و با cap های مخصوص قابل مهار نبود با غرق کردن سیلندر در حوضچه آب آهک از انتشار گاز جلوگیری بعمل آمد.

مدیر امور آبفای رزن اظهارداشت: دستاوردهائی از جمله - آموزش اکیپ حوادثو اتفاقات در خصوص چگونگی مواجهه با گاز کلر و چگونگی کارکرد دستگاه اسکرابر و دتکتور و cap های ایمنی - تست شدن کپسول اکسیژن، دستگاه اسکرابر و دتکتور با صدای آژیر، ماسک فرار با فیلترA۲B۲ و تجهیزات ایمنی موجود - پی بردن به نقاط ضعف همکاران در مقابله با رویدادهایی از این قبیل - آموزش مسئولیت پذیری و مطیع بودن در مقابل مسئول گروه و جلوگیری از اقدامات سلیقه ای و خودسرانه در این مانورحاصل شد.

جناب زاده اظهار داشت: در طی اجرای این مانور به نقاط ضعف و مشکلاتی از جمله۱ - پاره بودن برخی از لباسهای ایمنی۲ - عدم کارکرد دستگاه اسکرابر در حالت اتوماتیک که الزاماً با حالت manual فعال گردید۳ - کم شدن فشارهوای کپسول اکسیژن که نیاز به شارژ مجدد دارد. ۴ - کم بودن آهک موجود در حوضچه خنثی ساز آب آهک۵ - کم شدن خاصیت NaoH در مخزن آب اسکرابر۶ - تداخل افراد و شتابزدگی در بستن capهای ایمنی و زنگ زدگی رزوه ها و مهره ها که مانع از بسته شدن سریع مهره ها و دستگیره‌ها شده بود که همگی روانکاری و اصلاح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز