خبرگزاری کار ایران

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان:

تئاتر ما قربانی مدیریت‌های سلیقه‌ای شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۵۶۵

فرهنگ در سیاره ایران کودکی رها شده و یتیم است و تئاتر ما قربانی مدیریت‌های سلیقه‌ای شده است

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان در نشست با کارگردانان گروه‌های نمایشی شرکت کننده در بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان در سالن سینما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر فرهنگ حکم جهادی صادر کرده‌اند و این تأکید نشانگر وخامت اوضاع فرهنگی کشور است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ پیام دهکردی با اشاره به اینکه فرهنگ در سیاره ایران کودکی‌‌ رها شده و یتیم است، افزود: فرهنگ امری تدریجی و درازمدت است اما متأسفانه موسیقی فاخر و شعر و در مجموع هویت فرهنگی ما در حال از دست رفتن است و بسیاری از مسئولان فرهنگی از این مسئله غافل هستند.

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان با بیان اینکه تئا‌تر ما قربانی مدیریت‌های سلیقه‌ای شده است، گفت: باید از جشنواره تئا‌تر حفاظت کنیم و مطالبات هنرمندان در هر دوره باید بیشتر شود.

وی افزود: من یک مدیر دولتی نیستم بلکه همواره یک تئاتری هستم و سال‌ها تلاش و خانواده تئاتری خود را به این میز مدیریت و دبیر کوتاه نمی‌فروشم برای رشد و تقویت هنر تئا‌تر باید با صبوری متعهد و یکپارچه شویم و در این عرصه هزینه آن را باید پرداخت کنیم.

دهکردی بیان کرد: در دید برخی آقایان تئا‌تر همچون ا‍‍ژدهای هفت سر می‌ماند و ما تئاتری‌ها محلی برای اعراب نداریم و متأسفانه با نگاه تبعیض گرایانه کلان مواجه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه به منظور حمایت از تئا‌تر دانش آموزی لحظه‌ای دریغ نمی‌کنم، اظهار کرد: نگاه کیفیت محور در این دوره از جشنواره مورد توجه قرار گرفته است و امسال تلاش کردم که منشور داوری جشنواره تئا‌تر کودک را تدوین کنم.

دبیر بیست و یکمین جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان ابراز کرد: همین که تئا‌تر اجرا می‌شود باید خشنود باشیم که تئا‌تر هنوز زنده است اما قبول دارم که کیفیت آثار مطلوب نیست و کیفیت کارهای خیابانی راه یافته متوسط پایین است.

وی افزود: فرایند خروجی کیفیت تئا‌تر کشور ما در این حد است بنابراین باید این حداقل‌ها را حفظ کنیم تا چراغ تئا‌تر روشن بماند اما متأسفانه تئا‌تر ما وارد مقطع انحطاط می‌شود و به دنبال حفظ آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز