خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

جشنواره تئاتر، بستری مناسب برای بروز خلاقیت کودکان است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۷۷۲

هنر تئاتردر تعلیم وتربیت کودکان اثرگذار بوده وجشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان بستر را برای بروز خلاقیت فراهم می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در آیین گشایش جشنواره بیست و یکم در سالن ورزشی ابن سینا با بیان اینکه جشنواره تئا‌تر کودک نامی است عجین شده با شهر هگمتانه، گفت: میزبانی ۲۰ دوره جشنواره گام‌های امید آفرینی از جوانه زدن تا بالیدن نمایش کودک و نوجوان، بستر سازی عرصه حضور برای بروز خلاقیت‌ها، تجارب آفرینندگان و استفاده و بهره‌مندی مخاطبان را فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ فاضل عبادی افزود: در زمانه حاضر و عصر اطلاعات که با رسانه‌های متنوع و گوناگون که هر یک رقابتی پیدا و پنهان برای جذب مخاطبان دارند، هنرهای مرتبط با کودک و نوجوان از جمله هنر بنیادین نمایش می‌تواند در تعلیم، تربیت و آموزش کودکان این سنین نقش اثرگذار و مانا داشته باشد.

عبادی تصریح کرد: فرهنگ و تمدن باشکوه ایرانی و اسلامی با پشتوانه‌ای هزاران ساله و با بهره‌مندی از آموزه‌های مترقی دینی و ملی می‌تواند وظیفه خود را از طریق هنر تئا‌تر کوک و نوجوان به نحو شایسته ایفا کند.

وی تاکید کرد: در میزبانی هنر تئا‌تر کودک و نوجوان می‌توان به ثمرات و میوه‌هایی از جمله تقویت اعتماد به نفس کودکان و نفوذ در اعماق ذهن و جان آنان برای شناخت و دانایی نسبت به انسان و جهان رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: نمایشنامه‌هایی مناسب، درخور فهم مخاطبان، با موضوعاتی بکر، اجراهایی خلاقیت دار و کودک پذیر و بدون اغراق و پرهیز از شعارزدگی همواره می‌تواند چراغ راه نویسندگان، کارگردانان، بازیگران و عوامل نمایش باشد.

وی اظهار کرد: در این روزهایی که افتخار میزبانی جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان نصیب همدان شده است، امیدواریم به شایستگی هر چه تمام‌تر این جشنواره در زمینه‌های شکوفایی، رشد و تعالی تئا‌تر کودک و نوجوان گام بردارد.

عبادی ابراز امیدواری کرد این جشنواره بتواند در توسعه این هنر در کشور و شناخت و معرفی آن در رسانه‌ها، نقد و بررسی عالمانه وضع موجود برای دستیابی به افق روشن آینده باشد.

وی گفت: برای ساختن جهانی پر از مهر و دوستی و آکنده از مودت و همکاری به آموزش درست و مبتنی بر مشترکات انسانی نیاز است که این جشنواره می‌تواند نقشی اساسی در این زمینه داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تصریح کرد: به منظور تربیت نسلی خدمتگزار به بشریت، می‌توان از هنر نمایش که زبانی بین‌المللی دارد، بهره گرفت که فرا‌تر از زمان و مکان می‌تواند حلقه اتصال انسان‌ها برای درک درست یکدیگر و پذیرش سخنان نیکو و اخلاقی باشد.

وی بیان کرد: در چند روز آینده حرف‌هایی از جنس کودکانه و به زبان فاخر هنر برای نسلی که آینده ساز کشور ایران هستند از طریق بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان زده می‌شود.

عبادی تاکید کرد: برای تمامی کودکان و نوجوانان در جهان بویژه کودکان و نوجوانان مناطق جنگ زده و مظلومان غزه و سوریه آرامش طلب می‌کنم به این امیدواری که جهان بزرگسالان در دهه‌های آینده انسانی‌تر و اخلاقی‌تر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز