خبرگزاری کار ایران

با حضور گروهایی از لهستان، ایتالیا و اسپانیا؛

جشنواره تئاتر امروز درهمدان کلید می‌خورد

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۷۳

این جشنواره با حضور گروه‌های نمایشی داخلی و خارجی به اجرای نمایش‌های منتخب جشنواره تا روز ۲۱ همین ماه ادامه خواهد داشت.

در روزهای برگزاری جشنواره، گروه‌های نمایش در سالن‌های نمایش آوینی، تالار فجر، ابن‌سینا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کانون بسیج، سالن پلاتوی آوینی و ابن‌سینا، سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سانس‌های مختلف صبح و بعدازظهر به اجرا خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا از همدان؛ جشنواره ۲۱ با شعار «هویت، امروز، فردا» با رویکرد حمایت از خلاقیت‌های هنری به منظور تربیت بهتر نسل آینده و در راستای اعتلای فرهنگ فردای کشور با نگاه پژوهش‌محور و کارشناسانه به تأثیرات مثبت و منفی فناوری(تکنولوژی) در زندگی و تربیت کودکان و نوجوانان در ۱۰ بخش برگزار می‌شود.

افتتاحیه جشنواره ۲۱ برخلاف سال گذشته که در خیابان برگزار شد، در سالن ورزشی ابن‌سینا از ساعات ۱۵:۳۰ تا ۱۸ برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه و اختتامیه برنامه‌هایی از جمله نمایش، جنگ شادی، سرود و برنامه‌های دیگر با حضور هنرمندان کشوری اجرا خواهد شد و طبق گفته‌های مدیر اجرایی جشنواره، برگزاری بخش عمده این مراسم به عهده هنرمندان همدانی است.

امسال در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، خردسال، کودک، نوجوان و دانش آموزی ۳۹ اثر در همدان به اجرا درخواهد آمد که از بین آنها ۵ نمایش مربوط به هنرمندان همدانی است و بقیه آثار مربوط به شهرهای دیگر است. در بخش خارجی نیز ۳ کشور لهستان، ایتالیا و اسپانیا با ۴ نمایش در جشنواره شرکت کرده‌اند.

رنگ سازمانی جشنواره نارنجی عنوان شده و تمام اقلام تبلیغاتی آن به همین رنگ است. ضمن اینکه هر یک از روزهای این

هفته به شرح زیر نامگذاری شده است:
۱۵ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، هویت و خانواده»
۱۶ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، همدری و مشارکت»
۱۷ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، نمایش و بازی»
۱۸ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، اعتقاد و باور»
۱۹ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، کتاب و رسانه»
۲۰ مهرماه با عنوان «بچه‌ها، امید و نشاط»

همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین از ۱۵ تا ۲۱ مهر شاهد برگزاری بیست‌ویکمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است و به مدت یک هفته میزبان کودکان و خانواده‌های علاقه‌مند به تئاتر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز