خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره‌ تئاتر سوره‌ ماه:

دستگاه‌های متولی حوزه کودک نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۵۶

کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان یکی از مهمترین و قدیمیترین متولیان تئاتر کودک و نوجوان است که اکنون نقش و حضور آن کمرنگ شده و به اندازه ای که از آن انتظار می‌رود، برای تئاتر کودک تلاش نمی‌کند؛ در حالی که یکی از وظایف این کانون گسترش تئاتر کودک است.

دبیر جشنواره‌ تئاتر سوره‌ ماه به دستگاه‌های متولی حوزه کودک نمره قابل قبول برای کم و کیف فعالیت در این حوزه نداد و تصریح کرد: نهادهایی که وظیفه شان حمایت از کودک است، از تئاتر کودک حمایت چندانی نداشته اند

به گزارش ایلنا از همدان؛ رحمت امینی تئاتر کودک را یکی از پایه‌ای ترین اشکال تئاتر به منظور توسعه بنیادی هنر نمایش برشمرد و گفت: از گسترش تئاتر کودک، چه در رسانه‌ها یا در میان مردم حمایت شود، در آینده به شکل گیری گروه‌های تئاتری و توسعه هنر نمایش در کشور کمک شایانی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند توجه نهادها و دستگاه‌ها را برای توسعه تئاتر کودک جلب کنند، یادآور شد: مثلا اگر تئاتر کودک در آموزش و پرورش اشاعه پیدا کند و بنیاد آن محکم تر شود، نه تنها در ارائه شکل هنری تئاتر بلکه در خصوصیت آموزشی آن هم می‌تواند موفق باشد؛ زیرا تئاتر کودک و نوجوان هم می‌تواند به عنوان یک هنر مطرح باشد و هم به عنوان یک رسانه یا ابزار کاربردی برای آموزش و پرورش کودکان در محیط مدارس.

امینی در پاسخ به این سوال که آیا دستگاه‌های متولی این حوزه نمره قابل قبولی دریافت خواهند کرد، توضیح داد: به نظر من نمره خوبی نمی‌گیرند؛ به عنوان مثال کانون پرورش فکری کودک و نوجوان به عنوان یکی از مهمترین و قدیمیترین متولیان تئاتر کودک و نوجوان است که اکنون نقش و حضور آن کمرنگ شده و به اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رود، برای تئاتر کودک تلاش نمی‌کند؛ در حالیکه یکی از وظایف این کانون گسترش تئاتر کودک است.

دبیر جشنواره‌ تئاتر سوره‌ ماه ادامه داد: سایر نهادهایی نیز که وظیفه شان حمایت از کودک است مانند صدا و سیما، نمره قابل قبول نمی‌گیرند زیرا از چنین شکل تئاتری حمایت چندانی نداشته‌اند.

رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در خصوص برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان تصریح کرد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، مشروط به آنکه برآیند کارهای اجرایی کل کشور باشد، مطلوب است. یعنی باید در طول سال در همه کشور تئاتر کودک فعال داشته باشیم و برگزیدگان آن طی روزهایی در جشنواره به نمایش درآیند نه اینکه صرفا تئاترهایی برای اجرا در جشنواره آماده شده باشد.

گفتنی است بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به دبیری پیام دهکردی از ۱۵ مهر ماه مصادف با روز جهانی کودک آغاز می‌شود و تا ۲۱ مهر ماه هم زمان با عید سعید غدیرخم ادامه دارد

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز