خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اختیارات استانداران باید افزایش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۱۳۱

در حال حاضر استانداران باید پاسخگوی تبعات تصمیماتی باشند که در آنها دخالتی ندارند و این در حالی است که وزرا به علت مورد سوال بودن در برابر نمایندگان متمرکز عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام: با تأکید بر اینکه اختیارات استانداران باید افزایش یابد، گفت: در حال حاضر استانداران باید پاسخگوی تبعات تصمیماتی باشند که در آنها دخالتی ندارند و این در حالی است که وزرا به علت مورد سوال بودن در برابر نمایندگان متمرکز عمل می‌کنند.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدابراهیم مداحی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بسیاری از کشورها اختیارات استانداران بیشتر از وزرا است، گفت: در دولت قبل براساس مصوبه‌ای, اختیارات استانداران افزایش یافت که امیدواریم این دولت نیز این روند را ادامه دهد.

وی تصریح کرد: با منابع و امکانات دولتی نمی‌توان ۶ درصد رشد اقتصادی را محقق ساخت چرا که ظرفیت امکانات و منابع مالی دولتی در ایران بسیار محدود است.

مداحی با اشاره به اینکه منابع تحقق رشد ۱۲ درصدی اقتصادی در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ است، عنوان کرد: راه رسیدن به رشد اقتصادی این است که مردم را مالک کرده و در آنها اعتمادسازی کنیم.

وی اظهار کرد: تاکنون به ۱۹ استان کشور برای تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سفر کرده‌ایم و در جلساتی که با فعالان اقتصادی داشته‌ایم قوانین مزاحم احصا شده است.

وی عنوان کرد: تاکنون ۸۰ قانون و دستورالعمل مانع و مزاحم بر سر راه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی وجود دارد، گفت: بیشتر این قوانین در حوزه‌های بانکی، بیمه، و دارایی است که مشکلات اساسی را برای تولید که یکی از اساسی‌ترین بندهای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، به وجود آورده است.

مداحی با اشاره به اینکه قوانین مزاحم احصا شده است، تصریح کرد: این قوانین به مجلس ارائه شده که بخشی از آن می‌تواند جز سیاست‌های برنامه ششم توسعه باشد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات موجود در حوزه تقنین، قانون‌گذاری بخشی‌نگری و حوزه‌نگری نمایندگان است و سبب شده تا از متمرکز بودن مسائل جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه لوایح وارد شده به مجلس در تاثیر تعصبات حوزه ای نمایندگان قرار می‌گیرد، گفت: این مساله سبب می‌شود تا گاهی اوقات در سیاست گذاری‌ها بخشی نگری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز