خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمرکشورعنوان کرد؛

ضرورت ایجادبیمه مسئولیت برای امدادگران ونجاتگران

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۹۲۶

همیشه امدادگران ونجاتگران با حوادثدست وپنجه نرم می کنند لزوم پشتوانه قوی مثل بیمه مسئولیت می توانند آنها رادلگرم کند وبه انها اعتمادبه نفس ببخشد.

قائم مقام سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمرکشور با اشاره به کیفی کردن آموزش امداد درجمعیت هلال احمر یادآور شدهمانگونه که ما آموزشهای عمومی وتخصصی رادرجامعه پیش می بریم بایدبه کیفی بودن این آموزشها هم نگاه ویژه ای داشته باشیم.

به گزارش ایلنا، مجتبی سیف ساختمان شماره ۲سازمان امدادونجات باکمک ایرانیان مقیم آلمان که درصلیب سرخ آلمان عضوهستند به مرکز تحقیقات آموزش وامدادونجات ایران تبدیل می شود.

وی با اشاره به اختصاص مصداق رتبه جانبازی وشهادت برای امدادگران افزود طی مذاکرات وپیگیریها برای امدادگرانی که درماموریتها دچار حوادثمی شوند به انها رتبه جانبازی وشهادت اختصاص پیداکند.

این مقام مسئول اولویت استخدام درسازمان امدادونجات کشوررا با امدادگران پایگاه های جاده ای اعلام کردوخاطرنشان نمود پایگاه های ثابت امدادونجات جاده ای کادر خودرا ازنیروهای استخدامی تکمیل خواهدنمود که دراین استخدام ها اولویت با امدادگران ونجاتگران پایگاه های امدادونجات جاده ای وامدادگرانی که سابقه، درجه وتجربه بالایی برخوردارند خواهدبود.

قائم مقام سازمان امدادونجات کشوربا اشاره به ارتقاء جایگاه امدادگران ونجاتگران گفت اختصاص مصداق رتبه جانبازی وشهادت، برخورداری از اولویت استخدام، ایجاد بیمه مسئولیت وکیفی کردن آموزشها باعثمی شود نجاتگران وامدادگران در رویارویی با مخاطرات نقش مهم وسهم بسزایی داشته باشند که این ایفاء نقش جایگاه آنها رادرجمعیت ارتقاء خواهد داد.

حسین اشرفی معاون امدادونجات استان نیزبا اشاره به رویکردهای امدادی در سوانح و حوادثخاطر نشان کرد رویکردهای مدیریتی حوادثو سوانح شامل همه مراحل از وقوع تا جمع آوری می شود و مخاطرات و پیامدها در سوانح بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به مجموعه سازمان و وظایف آن یادآور شد یک سازمان باید دارای نیروی انسانی، تجهیزات و منابع مالی باشد تا در حوادثبتواند پاسخگو باشد.

اشرفی اضافه کرد: ازآنجا که حوادثهمیشه جلوتر از ما هستند و اول حوادثاتفاق می افتند و بعد نیرو وارد عمل می شود شناخت ضعف ها و داشتن برنامه و منابع و شناخت نیازها قبل از وقوع حوادثمی تواند در بهتر عمل کردن نیرو های امدادی ما که وارد منطقه می شوند تاثیرگذار باشد.

معاون امداد استان با اشاره به لزوم فرماندهی واحددرعملیات های امدادی خاطر نشان کرد ایجاد سرپناه، غذا وآب و جستجو و نجات و حمایت های روانی از وظایف هلال احمراست و یاد آور شد نتیجه کارو آمادگی هلال احمر، در پاسخگویی به نیاز های فوق معلوم می شود پس باید برای سه زمان پیش ازوضعیت اضطراری، زمان رویارویی و باز توانی برنامه لازم را داشته باشند.

وی باتاکید برعملیاتی شدن کار روسای شعب گفت روسای شعب جمعیت باید ازپشت میز نشینی پرهیزکنند وخودرادرگیر کارعملیاتی آموزش وامداد نمایند تابتوانند با مخاطرات برخورد خردمندانه داشته باشند.

اشرفی برنامه ریزی اقتضایی درمناطق را ازطلایی ترین موقعیت نیروهای امداد عنوان کرد وگفت طراحی سناریو استراتژی وبرنامه ریزی مبتنی بر سناریو برای ساعات اولیه حوادثبسیارمهم وتاثیرگذاراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز