خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان:

تخصیص ۲میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان اعتبار در حوزه مشاغل خانگی برای کارآفرینان

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۶۰۴

آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به دریافت گواهی‌نامه و آموزش مهارت برای ورود جامعه هدف به بازار کار می‌شود.

مدیرکل آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان همدان، در جلسه‌ای که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در مرکز فنی و حرفه‌ای شهید مفتح تویسرکان برگزار شد، گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای منجر به دریافت گواهی‌نامه و آموزش مهارت برای ورود جامعه هدف به بازار کار می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، علیرضا محرابی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان بازوی اشتغال در کشور، استان و شهرستان هستند و همه افراد جامعه در هر شرایطی می‌توانند از فضا و بستر ایجاد شده در مراکز فنی و حرفه‌ای بهره برده و صاحب شغل شوند.

وی گفت: افراد می‌توانند با گذراندن دوره‌های آموزشی به دریافت گواهی‌نامه مهارت وارد بازار کار شده و ضمن کسب درآمد به چرخه اقتصاد کشورهم سودرسانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه کارگران ساختمانی در ۱۴حرفه مختلف بیش از ۶۱هزار نفر آموزش دیده‌اند و ۱۸هزار نفر بیمه شده‌اند، گفت: در رشته قالی بافی نیز ۲۰هزار نفر کارت مهارت دریافت کرده و بیمه شده‌اند.

محرابی بااشاره به المپیاد ملی مهارت ابراز خرسندی کرد و گفت: امسال ما رشد خوبی در این مسابقات داشته‌ایم و یک طلا، دونقره و ۶برنز را در سطح کشور کسب کردیم که از این تعداد یک مدال نقره در بحثکند و کاری روی چوب و یک مدال برنز در بحثکاشی کاری از تویسرکان بوده است.

محرابی در ادامه به آموزش سالانه ۹ میلیون نفر در استان همدان اشاره و تصریح کرد: امروز زمان آزمایش و خطا نیست؛ باید به طور جدی شغل‌ها متناسب با مهارت و نیاز بازار ایجاد شود.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در این جلسه گفت: مهارت دهی به جامعه و جوانان رسالتی خطیر و کاری خداپسندانه است چرا که سبب می‌شود تا حضور جوان در جامعه مفید باشد.

حجت الاسلام مرتضی موحدی خواستار توجه بیشتر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در مقوله معماری و تأسیسات ساختمانی شد و افزود: استفاده بهینه از مصالح، استفاده از نیروی‌های جدید برق خورشیدی و تکنولوژی‌های جدید و غیره باید در رأس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار بگیرد.

فرماندار تویسرکان در ادامه جلسه گفت: کشور ما در حال حاضر بیش از هر زمانی نیاز به گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارد و دانشگاه‌ها مراکز دانشگاهی به تنهایی پاسخگوی نیازهای کشور نیستند.

سید مهرداد موسوی با اشاره به تعداد زیاد فارغ التحصیلان بیکار در کشور و فراهم نشدن زمینه کار برای ایشان، گفت: این امر دولت را به گسترش مراکز فنی و حرفه‌ای سوق داده است تا بتوانند از طریق مهارت آموزش و فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شوند.

وی نقش سازمان فنی و حرفه‌ای را در کشور نقش کلیدی و ارزشمند عنوان کرد و افزود: از زمانی که این سازمان فعالیت را شروع کرد نرخ بیکاری به صورت قابل توجهی کم شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه به دلیل ناهماهنگی آموزش عالی و بازار کار گفت: متأسفانه با وجود هزینه‌های زیادی که می‌شود ولی آموزش عالی خود را جدای از بازار کار می‌داند و نیرویی که به بازار کار می‌رود تخصص کافی را ندارد.

محمدمهدی مفتح تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در اولویت برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: فارغ التحصیلان دوره‌های فنی و حرفه‌ای بلافاصله با توجه به مهارت‌هایی که کسب کرده‌اند در بازار کار وارد و جذب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز