خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در هفته دولت

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۰۱۰

برگزاری نمایشگاه سراسری کتاب در هفته دولت با حضور دکتر صالحی، معاون فرهنگی وزیر ارشاد در همدان افتتاح خواهد شد.

فاضل عبادی گفت: این نمایشگاه از دوم تا هشتم شهریورماه سالجاری با حضور ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور و در قالب ۲۰۰ غرفه برپا و کتاب‌ها با تخفیف ۳۰ درصدی به علاقمندان عرضه می‌شود.

به گزارش ایلنا از همدان، وی همچنین از برگزاری جشنواره عقلانیت در حکمت سینوی که همزمان با روز همدان در روز اول شهریورماه برگزار می‌شود خبرداد و گفت: این همایش توسط بنیاد بوعلی به عنوان یک تشکل برگزار می‌شود و میهمانان برجسته کشوری در این مرسم شرکت خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ غرفه به ناشران استان همدان و ۱۰ غرفه به دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه فرهنگ مطالعه اختصاص یافته است، اضافه کرد: بخش ویژه شهرستانی و حضور فرمانداران، نمایندگان و هنرمندان هر شهرستان در روزهای ویژه آن شهرستان، نقد کتاب، نشست‌های اهل سرای قلم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی از برنامه‌های جانبی نمایشگاه به شمار می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال واگذاری برپایی نمایشگاه به تعاونی ناشران همانند واگذاری هفته خبرنگار به خانه مطبوعات و همایش حکمت سینوی به بنیاد بوعلی بودیم، اما این صنف چندین سال است دچار مشکل هستند و نتوانستیم این برنامه را به آن‌ها بسپاریم.

وی با تأکید بر اینکه در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی رونق دادن اقتصاد در فعالیت‌های فرهنگی دنبال می‌شود، تصریح کرد: تشکل‌های فرهنگی و هنری نیاز به احیا و تقویت دارند تا بتوانند اداره امور مربوط به خودشان را به دست گیرند.

وی با بیان اینکه در صنوف فرهنگی هنری مانند چاپخانه‌ها به ساماندهی اساسی نیاز است، ادامه داد: باید به نقطه‌ای رسید که در آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها حامی و به عنوان دبیرخانه فعالیت‌های فرهنگی و هنری کارهای مربوطه را پیگیری کند.

عبادی با اشاره به اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌ها و شخصیت‌های برجسته فرهنگی و هنری که دارد در حوزه دیپلماسی فرهنگی مطرح شده از سوی وزیر ارشاد موثر خواهد بود، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری از سینما تا کتاب همدانی‌ها جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارند.

عبادی تأکید کرد: تاکنون از برگزاری هیچ کنسرت موسیقی که دارای مجوز بوده باشد جلوگیری نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز