خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان:

وزیر علوم از افراد متدین‌ کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۱۵۰

وزیر علوم جزو متدین ترین افراد است و ظلم که منتسب به انحرافات شود / من با سیاسی بودن دانشجویان با شناخت و فکر اصولی مخالفتی ندارم که البته دانشگاه در وهله اول باید علمی باشد.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان اظهار داشت: دانشگاه بوعلی سینا متعلق به مردم است، چراکه مردم در حد انتظار خودشان به این نهاد حساس هستند.

دکتر منصور غلامی در گفتگو با ایلنا یکی از رویکردهای اصلی این دانشگاه را حرکت در راستای اسناد بالادستی عنوان و افزود: سند توسعه علمی کشور یکسری اسناد راهبردی است که در یک مقطع زمانی اجرا می‌شود.

وی با تاکید براینکه دانشگاه‌ها در نگاه اول رسالت آموزشی و پژوهشی دارند، بیان کرد: نگاه ساخته شدن شخصیت افراد و تربیت نیروی جوان صرفا با افزایش علم و دانش نیست و نیازمند تعریف فعالیت‌های فرهنگی است.

غلامی بر توسعه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه به سطح واحدهای دانشگاهی در راستای نزدیک شدن به جمعیت‌های واحد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: دور از شدن از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، موجب آسیب پذیری بیشتر می‌شود.

وی به فعالیت‌های فرهنگی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: شروع تکمیل دو پروژه مهم دانشکده شیمی و پروژه آمفی تئا‌تر و کتابخانه مرکزی در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید براینکه برای توسعه آتیه این دانشگاه تا سال ۹۴ تقاضای جدید نباید داشت، ادامه داد: از سال ۹۵ یکسری پروژه‌های جدید برای دانشگاه از جمله دانشکده دامپزشکی، معماری و خوابگاه‌ها داریم که مطالعات اولیه این پروژه‌ها انجام شده است.

غلامی با اشاره به استادیوم علمی این دانشگاه گفت: متاسفانه در سال گذشته به دلایل نامعلوم برخی اشخاص این پروژه تغییر مسیر داد ولی خوشبختانه بودجه احداثاین پروژه در سال جاری به این دانشگاه برگردانده و امیدواریم این استادیوم بدون مشکل طی ۸ سال و در چند فاز به بهره برداری برسد.

وی به پردیس بین الملل و فعال نمودن این مجموعه با استانداردهای بالا و راه اندازی آن تا سال آینده در راستای جذب دانشجوی خارجی هم اشاره کرد.

وی با بیان مباحثی درمورد توسعه تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اظهار داشت: تقویت این رشته‌ها یک وظیفه است و البته باید پشتیبانی و خدمات رسانی در این خصوص هم متوازن باشد.

به گفته غلامی دانشگاه بوعلی سینا رتبه یازدهم را رتبه‌های جامع کسب کرده است، گفت: امیدواریم با تلاش رتبه این دانشگاه را به جایگاه اولیه خود یعنی رتبه هشتم ارتقا داد.

وی با بیان پیگیری ۵-۴ پژوهشکده از جمله پژوهشکده آب افزود: امیدواریم فعالیت این پژوهشکده برای سال آینده شروع شود که البته گرفتن مجوز پژوهشکده نانوتکنولوژی در دست اقدام است.

غلامی با تاکید براینکه پیوند دانشگاه و صنعت در کشور پیشرفت کند داشته است، تصریح کرد: این دانشگاه در دهه گذشته ارتباط بهتری با صنعت داشته ولی انتظار ما خیلی بیش از این است.

وی به تعریف امتیاز ویژه‌ای برای پژوهش‌های کاربردی تاکید و تصریح کرد: علاقه‌مندی باید دو طرفه باشد که متاسفانه صنایع ما انگیزه‌های ضعیفی در ارتباط با دانشگاه دارند و صنعت باید برای مطرح کردن نیازهای خود به سمت دانشگاه حرکت کند.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه برخی دستگاه‌های اجرایی استان قراردادهای طرح‌های پژوهشی خود را با دانشگاه‌های خارج استان منعقد می‌کنند از انتقال این موضوع به استاندار و حل این مشکل خبر داد.

غلامی گریزی به مسائل سیاسی زد و گفت: من با سیاسی بودن دانشجویان با شناخت و فکر اصولی مخالفتی ندارم که البته دانشگاه در وهله اول باید علمی باشد.

وی با بیان اینکه تاحدودی مسائل سیاسی را می‌فهم و تحلیل می‌کنم ولی رفتارهای سیاسی نداشته‌ام، افزود: معتقدم در مدیریت باید در ابتدا نماینده نظام جمهوری اسلامی و سپس نماینده دولت باشیم.

وی به دانشکده‌های اقماری هم اشاره و اظهار داشت: این دانشکده‌ها بنابر درخواست امکانات در شهرهای مختلف به تدریج گسترش یافته‌اند که البته سنگ بنای تمامی این دانشکده‌ها مربوط به ۱۰ سال گذشته است که باید در رفع حل مشکلات این دانشکده‌ها گام اساسی برداشت.

وی با بیان اینکه همدان به عنوان منطقه خدمات بر‌تر در کشور معرفی شده بود، تصریح کرد: ارائه خدمات آموزشی و علمی یکی از ارکان این خدمات است.

به گفته غلامی در حال حاضر با دو مشکل کاهش جمعیت دانشجویی و امکانات قابل قبول برای جابیت بیشتر روبه رو هستیم، بیان کرد: باید همکاری ملی - منطقه‌ای برای توسعه و ارتقای استان داشته باشیم.

وی به استیضاح وزیر علوم اشاره و با تاکیدبراینکه استیضاح حق مجلس است، گفت: این درحالیست که وزیر علوم جزو متدین‌ترین افراد است و ظلم است که منتسب به انحرافات شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز