خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

استقبال گسترده از بخش «وی آی پی» در کتابخانه مرکزی همدان

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۰۹

بخش " وی آی پی " در حالی با ۸۰ نفر عضو ادامه فعالیت می دهد که استقبال از این بخش عده ای را پشت درها به صف کشانده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بخش ویژه(وی آی پی) کتابخانه مرکزی همدان به عنوان نخستین بخش ویژه در بین کتابخانه‌های عمومی کشور فعالیت خود را آغاز کرده و در حالی با ۸۰ نفر عضو ادامه فعالیت می دهد که استقبال از این بخش عده ای را پشت درها به صف کشانده است.

به گزارش ایلنا از همدان؛ ارشاد استعدادی با اعلام خبر فوق اظهار داشت: استان همدان در حال حاضر دارای ۸۴ باب کتابخانه عمومی است که تعداد زیادی از افراد از امکانات این کتابخانه ها استفاده می کنند، اما در این بین کتابخانه مرکزی همدان یکی از مجهزترین کتابخانه های عمومی است که در راستای خدمت رسانی به اعضا خدمات مختلفی را در اختیار آنها قرار می دهد که از آن جمله این خدمات می توان به ارائه اینترنت رایگان، ارائه انواع لوح های فشرده آموزشی و تحقیقی و غیره اشاره کرد.

وی افزود: گذشته از این موارد یکی از خدمات کتابخانه مرکزی همدان در راستای ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی راه اندازی بخش ویژه در این کتابخانه است که در واقع نخستین کتابخانه در کشور بوده که از بخش ویژه برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: بخش ویژه(وی آی پی) کتابخانه مرکزی همدان از اردیبهشت ماه سال گذشته راه اندازی شده است.

استعدادی با بیان اینکه این بخش بنا به درخواست و مطالبه اعضا کتابخانه مرکزی همدان راه اندازی شده است، بیان داشت: با توجه به اینکه برخی اعضا برای انجام تحقیق و کار مطالعاتی نیاز به فضای خصوصی دارند، این بخش راه اندازی شده است.

وی در مورد این بخش ادامه داد: بخش ویژه کتابخانه مرکزی همدان برای رفاه حال اعضا راه اندازی شده و از امکاناتی مانند میز و کمد برخوردار اختصاصی برای هر نفر برخوردار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان ابراز داشت: بخش ویژه کتابخانه مرکزی همدان به مدت یک ماه در اجاره فرد قرار دارد و در این یک ماه عضو قسمت ویژه همان یک نفر است.

۸۰ نفر از امکانات بخش ویژه استفاده می کنند

استعدادی در ادامه سخنانش افزود: بخش ویژه کتابخانه مرکزی همدان دارای ۸۰ نفر ظرفیت است به طوریکه ۴۰ نفر آقا و ۴۰ نفر خانم می توانند ماهانه از امکانات این بخش استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه از لحاظ آرامش فضای امن و آرامی را برای اعضا فراهم می کند، ادامه داد: از ویژگی های این بخش استفاده رایگان اعضا از اینترنت است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان عنوان داشت: هزینه اجاره یک ماه این بخش برای عموم ۳۰ هزار تومان و برای کارشناسی ۲۰ هزار تومان و برای کارشناس ارشد هم ۱۰ هزار تومان است.

استعدادی با بیان اینکه بخش ویژه کتابخانه مرکزی همدان برای تحصیلات تکمیلی تخفیف ویژه در پرداخت هزینه دارد، ابراز داشت: استقبال از این بخش بسیار بالا و ساعات کاری بخش ویژه کتابخانه مرکزی از ۸ صبح تا ۱۲ شب است.

وی با بیان اینکه راه اندازی بخش ویژه در کتابخانه مرکزی بازخورد خوبی داشته است، ابراز داشت: کتابخانه مرکزی همدان نخستین کتابخانه در کشور بوده که دارای بخش ویژه است.

۱۰ هزار نفر در کتابخانه مرکزی عضو هستند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی همدان در حال حاضر دارای ۱۰ هزار نفر عضو فعال است، بیان داشت: با توجه به استقبال اعضا بخش ویژه کتابخانه مرکزی همدان به عنوان نخستین بخش ویژه در بین کتابخانه های عمومی کشور راه اندازی شده است.

ارشاد استعدادی بیان داشت: بزرگترین و مجهزترین کتابخانه استان همدان کتابخانه مرکزی شهر همدان است که بعنوان یکی از مجهزترین کتابخانه های عمومی کشور شناخته شده است.

وی ادامه داد: این کتابخانه دارای بخش های مختلفی مانند بخش وی آی پی، بخش کودک، بخش نابینایان و کم بینایان، بخش آر اف آی دی یا کتابخانه دیجیتال و چند بخش دیگر است و توانسته در سال گذشته در کشور رتبه اول را در بخش خدمات دهی به اعضا را از آن خود کند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخانه مرکزی همدان دارای ۱۰ هزار عضو از تمام شهرستان های استان همدان است، گفت: از ۱۰ هزار نفر دو هزار و ۵۰۰ نفر آنها کودک هستند.

ارشاد استعدادی ابراز داشت: کتابخانه مرکزی همدان دارای بیش از ۱۰۰ هزار جلد کتاب از موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، فلسفی، دینی، تحقیق، موضوعی، داستان، علمی و غیره است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی همدان دارای مخزن باز است، عنوان داشت: این کتابخانه دارای گنجینه با ارزشی از نسخ خطی و سنگی بوده و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مقاله را به طور رایگان در اختیار اعضا قرار می دهد.

استعدادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۷۰ نفر کم بینا و نابینا عضو کتابخانه مرکزی همدان هستند، بیان داشت: کتابخانه مرکزی همدان دارای بخش مخصوص کودک بوده که قرار است در آینده نزدیک این بخش به پژوهشکده کودک غرب کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی همدان دارای فروشگاه دائمی است، ابراز داشت: این بخش زیر نظر بخش خصوصی فعال بوده و کتاب های باارزشی را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز