خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری همدان خبر داد:

نگاه ویژه‌ شهرداری همدان به مباحثفرهنگی شهر

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۲۳۵

سرپرست شهرداری همدان از نگاه ویژه‌ شهرداری همدان به مباحثفرهنگی شهر خبر داد.

سرپرست شهرداری همدان از نگاه ویژه‌ شهرداری همدان به مباحثفرهنگی شهر خبر داد.

به گزارش ایلنا ازهمدان؛ مصطفی رسولی گفت: اهالی رسانه باید با حضور در جامعه و انعکاس خواسته‌های مردم، راهکارهای رفع مشکلات و کمبودها را از مسئولان بخواهند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی و مسئولان باید زیر ذره‌بین مسئولان باشند، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها با نقد سازنده می‌توانند مسئولان را راهنمایی کنند تا آنها خدمات بهتری را به مردم ارائه دهند.

سرپرست شهرداری همدان با تقدیر از زحمات معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری اظهار داشت: این معاونت با برگزاری جلسات مختلف با تشکل‌های مردمی مختلف توانسته برنامه‌های قابل توجهی را در نقاط مختلف شهر برگزار کند.

وی با اشاره به سالگرد دهمین سفر مقام معظم رهبری به پایتخت تاریخ و تمدن یادآور شد: این سفر برکات بسیاری را برای همدان به همراه داشت و ما با شناسایی پنج منطقه توانمندسازی توانستیم اعتبارات خوبی را وصول کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان نیز در این نشست گفت: از ابتدای سال تا امروز بالغ بر ۴۲ برنامه فرهنگی و اجتماعی، با رویکرد آموزش شهروندی و مدیریت شادی را با مشارکت مردم در نقاط مختلف شهر برگزار کرده‌ایم.

محمدرضا بیاناتی افزود: حداقل ۲۱۰ هزار نفر از شهروندان از این برنامه‌ها بهره‌مند شده‌اند که این موفقیت ناشی از همکاری و مشارکت تشکل‌های مردمی با شهرداری بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از کل بودجه شهرداری، بودجه فرهنگی است، اظهار داشت: این بودجه حدود ۳۶ میلیارد تومان است که ۸۰ درصد آن سهم پروژه‌های عمرانی فرهنگی بوده و ۲۰ درصد باقیمانده مشمول موارد و هزینه‌های جاری، البته با سرفصل‌ها و تعاریف معین است.

وی گفت: اگر زیرساخت‌های فرهنگی را درست نکنیم در موارد دیگر هم دچار مشکل خواهیم شد به همین سبب شورای شهر و شهرداری به مباحثفرهنگی نگاه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه همدان در مباحثفرهنگی در سطح کشور حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، تصریح کرد: در همدان حدود یک‌هزار و ۵۰۰ تشکل مردمی با رویکردهای مختلف فعال است که با یک حرکت مطلوب و عظیم در پی مشارکت مردم، می‌توانیم برنامه‌ها، مراسمات و در نهایت انجام آموزش‌های شهروندی را به انجام برسانیم.

بیاناتی با بیان اینکه مشکلات و دغدغه‌های جامعه خبری را به طور کامل درک می‌کنم، اظهار داشت: امکانات شهرداری در حوزه فرهنگی را در راستای اجرای برنامه‌های مشارکتی می‌توانیم در اختیار خانه مطبوعات بگذاریم.

وی افزود: پیشنهاد برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات همدان را مطرح کرده‌ایم که ۱۷ مردادماه امسال قصد داریم این برنامه را در مجتمع عین‌القضات با مشارکت خانه مطبوعات برگزار کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان با اشاره به اینکه داشتن امتیاز رسانه مستقل از سوی شهرداری نباید مانع ایجاد ارتباط با سایر رسانه‌ها شود، تصریح کرد: رویکرد شهرداری امسال کاملاً متفاوت شده و ما قصد داریم به همه رسانه‌ها به فراخور رویکرد، وضعیت و موقعیت آنها توجه کنیم.

وی با اشاره به لغو بند مربوط به مصوبه سیاست‌های شهرداری همدان مبنی بر ارائه تمام آگهی‌های شهرداری به روزنامه هگمتانه، بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته و موافقت شورای شهر، این بند از مصوبه لغو شد و از این به بعد مجموعه شهرداری همدان با تعامل مناسب‌تری با رسانه‌ها عمل خواهد کرد.

بیاناتی با اشاره به اینکه شهرداری همدان دارای مراکز مختلف فرهنگی در نقاط مختلف شهر است، اظهار داشت: استفاده از این مراکز فرهنگی و ورزشی برای خبرنگاران و خانواده‌های ایشان با تخفیفات ویژه فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه خانه مطبوعات منبع درآمدی ندارد و ما به این نکته واقف هستیم، گفت: قصد داریم در حد توان این تشکل را در قالب برنامه‌های مشارکتی حمایت کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان ادامه داد: در همین راستا منتظر انتقادات سازنده و منطقی رسانه‌ها در راستای اصلاح امور و پیشبرد و ارتقای وضعیت فرهنگی در سطح جامعه هستیم.

وی با تأکید بر اینکه لازم است قبل از ورود افراد به عرصه خبرنگاری آموزش‌های اجباری تخصصی برای آنها در نظر گرفته شود، گفت: مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان آمادگی برگزاری کلاس‌ها و پرداخت هزینه مدرسان این حوزه را با همکاری خانه مطبوعات دارد.

بیاناتی اضافه کرد: متاسفانه غیرحرفه‌ای عمل کردن برای برخی خبرنگاران عادی شده که نیازمند برگزاری کلاس‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای، سبک زندگی برای برخی از افراد شاغل در عرصه خبر و رسانه هستیم.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی ما در حاشیه شهر می‌توانند پایلوت برگزاری مراسم و برنامه‌ها باشند، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ شهروندی و بالا رفتن فرهنگ مطالعه در سطح جامعه را سرلوحه کاری خود می‌دانیم.

بیاناتی ادامه داد: قصد داریم با راه‌اندازی ایستگاه مطالعه در داخل اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی شهرداری و همچنین نصب قفسه‌های کوچک در داخل تاکسی‌ها، شرایط مطالعه در طول مسیرهای درون شهری را برای مسافران این ناوگان فراهم کنیم.

وی گفت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری که بر اجرای برنامه‌های خودجوش توسط مردم در مناسبت‌ها و برنامه‌ها تاکید داشته‌اند، با حمایت از ۲۷ تشکل برنامه‌های جامعی را برای جشن نیمه شعبان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

رئیس شورای مرکزی خانه مطبوعات استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اینکه بسیاری از ادارات و مدیران آن‌گونه که باید رسانه‌ها و عملکرد و نقش پر رنگ آنها را نمی‌بینند، گفت: مدیریت جهادی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان ثابت کرده که رسانه را آن طور که باید می‌بیند.

محمدرضا عارف با اشاره به اینکه رسانه در جهان یک قدرت محسوب می‌شود، اظهار داشت: رسانه می‌تواند جریان‌سازی کرده و تحول ایجاد کند، رسالت ما در خانه مطبوعات هدایت این جریانات است که بتوانیم از این رهگذر به مدیران استان کمک کنیم.

عضو شورای مرکزی خانه مطبوعات همدان نیز افزود: معاونت فرهنگی شهرداری شناخت مناسبی از نیازهای این جامعه دارند که می‌تواند به عنوان یک برگ برنده برای جامعه رسانه‌ای استان به منظور نیل سریع‌تر به خواسته‌های آنها مورد استفاده قرار گیرد.

علی ثقفی افزود: حسن نظر معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان در نامگذاری خیابان خبرنگار نشان از توجه ایشان به جامعه رسانه‌ای استان است.

وی در پایان برگزاری جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، ارسال دعوت‌نامه و پیامک از سوی شهرداری مانند برخی دیگر از دستگاه‌های اداری و اجرایی استان بین رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف این حوزه برای پوشش گسترده‌تر را به عنوان پیشنهاد در جلسه ارائه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز