خبرگزاری کار ایران

مدیر صنایع کشاورزی کشاورزی استان همدان:

سرمایه‌گذار صنایع تبدیلی نیاز اصلی بخش کشاورزی است

کد خبر : ۱۷۵۶۰۷

از ۱۱۳۲ مورد مجوز صنایع تبدیلی صادر شده در استان۳۳۶ مورد فعال است و این بخش نیاز به سرمایه گذار دارد.

مدیر صنایع کشاورزی کشاورزی استان همدان گفت: از ۱۱۳۲ مورد مجوز صنایع تبدیلی صادر شده در استان۳۳۶ مورد فعال است و این بخش نیاز به سرمایه گذار دارد.

به گزارش ایلنا از همدان؛ محمدرضا شهسواری با بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به اینکه استان همدان در بسیاری از محصولات تولیدی رتبه برتر کشور را دارد لذا سرمایه گذاری در این بخش بسیار سود مند خواهد بود.
شهسواری گفت: از ۵ میلیون و ۳۰۰هزار تن محصول تولیدی استان ۴ میلیون تن فراوری می شود و در حقیقت توانایی استان در این زمینه بیش از این رقم است و امید است بتوانیم طی برنامه ۵ ساله توسعه به رقم مطلوب دست یابیم.
وی بیان داشت: در استان همدان در ۳۳۶ واحد تولیدی فراوری شده ۷ هزار نفر مشغول به کار هستند که در صورت فعالیت سایر صنایع دارای مجوز اشتغال مستقیم و غیر مستقیم خوبی را در این بخش شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه استان همدان به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت مطلوب جغرافیایی دسترسی به مواد اولیه قابل فراوری، بازار هدف و تنوع محصولات زمینه مناسبی برای فراوری محصولات در غرب کشور دارد گفت: این استان در مقایسه با برخی استان‌هایی که از نظر وسعت زراعت در وضع مطلوبی هستند صنایع فراوری مطلوبی دارد هر چند معتقدیم در این زمینه همچنان جای کار داریم.
شهسواری همچنین دسترسی آسان به تهران و استان‌هایی چون اصفهان، خوزستان و توزیع مناسب امکاناتی چون آب، برق و گاز را در کنار دسترسی به راه‌ها و مزارع را مزیتی برای سرمایه گذاران این بخش اعلام کرد و گفت تمام تلاش ما جذب سرمایه گذار برای این بخش است چنانچه در تمام سمینارهای سرمایه گذاری به دنبال این موضوع هستیم.
وی از سرمایه گذاران خواست در این زمینه ضمن تحقیق سرمایه هایشان را به این سمت سوق دهند که البته در این خصوص جهاد کشاورزی سرمایه گذاران را یاری خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز