خبرگزاری کار ایران

۲۸ اردیبهشت، بازدید از موزه‌های همدان رایگان است

کد خبر : ۱۶۸۳۲۰

با توجه به نامگذاری ۲۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی موزه در این روز مردم می‌توانند از موزه‌ها و اماکن باستانی به صورت رایگان بازدید کنند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها و هفته میراثفرهنگی با بیان اینکه بازدید از موزه‌های استان ۲۸ اردیبهشت‌ماه رایگان است، گفت: با توجه به نامگذاری ۲۸ اردیبهشت ماه به عنوان روز جهانی موزه در این روز مردم می‌توانند از موزه‌ها و اماکن باستانی به صورت رایگان بازدید کنند.
به گزارش ایلنا از همدان؛ علیرضا ایزدی با بیان اینکه این اقدام به منظور تشویق و ترغیب مردم در بازدید از موزه‌ها صورت گرفته است، افزود: بر این اساس هم‌زمان با سراسر کشور درب‌های موزه‌های استان همدان نیز به صورت رایگان به روی مردم گشوده می‌شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه استان همدان ۱۴ موزه در زمینه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: امسال دو موزه شهدا و تاریخ و فرهنگ نهاوند نیز به تعداد این موزه‌ها اضافه شده است.
وی حفظ و نگهداری موزه‌ها را از عوامل پاسداشت موزه‌ها دانست و گفت: موزه‌ها به عنوان زبان گویای تاریخ برای ادامه حیات خود نیازمند حفظ و حراست هستند تا بتوانند در بازگویی تاریخ گذشتگان پایدار بمانند.
ایزدی افزود: موزه‌ها بیانگر تاریخ و فرهنگ یک ملت با اصل و نسب هستند که بر این اساس همه برای اطلاع از این فرهنگ و تمدن نیازمند بازدید از موزه‌ها هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز