خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر همدان:

کارگران «سامیکو صنعت» و «قارچ سینا» هنوز منتظر تسویه‌حساب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۰۶

دو واحد صنعتی «سامیکو صنعت» و «قارچ سینا» که هر کدام به ترتیب، ۱۲ و ۳ سال از زمان ورشکستگی آنان می‌گذرد هنوز مطالبات کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

دبیر خانه کارگر همدان اعلام کرد: کارگران دو واحد صنعتی «سامیکو صنعت» و «قارچ سینا» بعد از گذشت سال‌ها از اعلام ورشکستگی آنان هنور تسویه حساب نشده‌اند.

«چنگیز اصلانی» در این باره به ایلنا گفت: دو واحد صنعتی «سامیکو صنعت» و «قارچ سینا» که هر کدام به ترتیب، ۱۱ و ۳ سال از زمان ورشکستگی آنان می‌گذرد هنوز مطالبات کارگران خود را پرداخت نکرده‌اند.

او گفت: در حالی که در این دو واحد برای پرداخت مطالبات کارگران و سایر طلبکارا کارخانه هیئت‌های تسویه انتخاب شده‌است اما هنوز اقدام قاطعی در خصوص پرداخت طلب کارگران انجام نشده است.

او تعداد کارگران شرکت سامیکو صنعت را ۳۸۰ نفر و قارچ سینا را بیش از ۱۵۰ نفر ذکر کرد و گفت: هیئت های تسویه با فروش دارایی ها این دو کارخانه می توانند مطالبات همه کارگران را پرداخت کنند که در این مورد نیز اقدامی از سوی هیئت های تسویه صورت نگرفته است.

این فعال کارگری همچنین تصریح کرد: با آنکه چندین سرمایه گذار متقاضی خرید این دو واحد صنعتی برای احیاء مجدد شده‌اند، اما هنوز اقدام عملی در جهت از سرگیری این واحد‌های تولیدی صورت نگرفته است

او در خاتمه با بیان اینکه مسئولان استانی نباید در خصوص محقق شدن مطالبات کارگران بی‌توجه باشند افزود: در ‌‌نهایت باید قاضی پرونده و هیئت‌های تسویه حساب این دو واحد صنعتی با اخذ تصمیم منطقی ومطابق قانون، کارخانه و کارگران را از بلاتکلیفی چندین ساله نجات دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز