خبرگزاری کار ایران

مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

سال گذشته در استان همدان ۱۰ هزار و ۸۰۰ مسافر در همدان اقامت کردند

کد خبر : ۱۴۱۸۳۸

علیرضا ایزدی در همایش اکوتوریسم در دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با اشاره ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های توریستی شهرستان ملایر اظهار کرد: نوشیجان یکی از مناطق نمونه گردشگری همدان به شمار می‌رود.

ایلنا: مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: وقتی منطقه‌ای به عنوان نمونه گردشگری اعلام می‌شود باید ضمن انجام کار علمی بر روی آن، به سرمایه‌گذار نیز اجازه فعالیت داده شود.

به گزارش ایلنا، مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان بیان کرد: تپه نوشیجان ملایر یا شهر لالجین به عنوان منطقه نمونه گردشگری محسوب شده اما به علت اوقافی بودن این اراضی نمی‌توان این املاک را تملک کرد.

وی ابراز داشت: در سال گذشته ۳ میلیون توریست وارد کشور شدند که بیشتر آن‌ها از کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق بودند.

ایزدی افزود: سال گذشته در استان ۱۰ هزار و ۸۰۰ مسافر در همدان اقامت کردند که امسال نیز این تعداد تاکنون به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه جایگاه فرهنگ بر مدیریت شهری لحاظ نشده است گفت: در این راستا با توجه به اینکه همدان جزو پنج استان فرهنگی کشور است اما شهرهای استان به خاطر نبود جایگاه فرهنگ در مدیریت شهری ماهیت خود را از دست می‌دهند.

مدیرکل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان در ادامه خواستار توجه بیشتر این مهم در مدیریت شهری شد و افزود: در کارگروه زیربنایی استان نماینده‌ای از سازمان میراثفرهنگی و گردشگری حضور داشته باشد و آسیب‌ها را بررسی کند.

وی خواستار توجه بیشتر به حوزه گردشگری استان شد و افزود: استان همدان در سال‌های اخیر به دلیل کم آبی با بحران‌های اقتصادی مواجه شده که برای شکوفایی بیشتر اقتصاد استان باید در زمینه گردشگری کار شود.

ایزدی تصریح کرد: با ایجاد زیرساخت‌ها و بهره‌گیری از تبلیغات روز می‌توان مدت اقامت گردشگران در استان را از دو شبانه‌روز به سه شبانه‌روز افزایش داد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات شهرستان ملایر نبود امکان اقامت توریست است که با ایجاد هتل باید این مشکل رفع شود.

مدیر کل سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه امروز در صنعت گردشگری نسبت به کشورهای توسعه‌یافته در ردیف پایین‌تری قرار داریم، تصریح کرد: باید یک هسته علمی برای بررسی آسیب‌های صنعت گردشگری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ملایر به عنوان پایلوت منطقه گردشگری بوده بر تشکیل هسته علمی در این دانشگاه درحوزه گردشگری تأکید کرد.

ایزدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه گردشگری اظهار داشت: در افق ۱۴۰۴ باید ۲۰ میلیون گردشگر خارجی داشته باشیم که با سازوکارهای کنونی نخواهیم توانست به این هدف برسیم.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت گردشگری هنوز به بلوغ نرسیده‌ایم، ادامه داد: از لحاظ فکری هنوز آمادگی پذیرش این صنعت را نداریم.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان ابراز داشت: در این زمینه علم و تخصص لازم است و نیاز به شناخت آسیبب‌ها و رفع آن‌ها امری ضروری است.

وی به آسیب‌های این صنعت اشاره کرد و افزود: درست نشناختن ظرفیت‌های گردشگری مهم‌ترین آسیبی است که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز