خبرگزاری کار ایران

تشکیل کمیته اجرایی نیت واقفان برای ساماندهی وقوف

کد خبر : ۱۲۳۴۰۳

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان گفت: برای ایجاد نظم و برنامه‌ریزی اجرای درست واقفان تویسرکان کمیته اجرایی نیت واقفان تشکیل شد.

ایلنا: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان گفت: برای ایجاد نظم و برنامه‌ریزی اجرای درست واقفان تویسرکان کمیته اجرایی نیت واقفان تشکیل شد.
به گزارش ایلنا، حجت الاسلام احمد رضا خزائی با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های حسنه است، اظهار کرد: سنت حسنه وقف زیرساخت‌های حیات طیبه اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف از شاخص عمده در توزیع عادلانه ثروت محسوب می‌شود، ابراز کرد: وقف و گسترده شدن آن بستری مناسب برای رشد ارزش‌های معنوی و الهی است که در توسعه اقتصاد، فرهنگ و معنویات تاثیرگذاری بالایی دارد.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان یکی از اهر‌م‌های موفق و اثرگذار اعتقادی و فرهنگی برای جبران نیازهای مادی و معنوی جامعه را سنت حسنه وقف دانست.

وی در ادامه به عملی شدن نیت واقفان تویسرکان در قالب سوگواره «بصیرت عاشورایی» در روزهای عزای حسینی خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای نیت واقفان موجب اعتماد مردم برای وقف جدید در اداره اوقاف و امور خیریه می‌شود.

حجت الاسلام خزائی با بیان اینکه بین دو نماد وقف و عاشورا به دلایل اعتقادی، تاریخی و اجتماعی پیوندی ماندگار برقرار شده است، ابراز کرد: برای ایجاد نظم و برنامه‌ریزی اجرای درست واقفان تویسرکان کمیته اجرایی نیت واقفان تشکیل شد.

وی در خصوص نیات وقفی انجام شده با آغاز محرم، بیان کرد: کمیته فوق در روزهای دهه اول محرم از محل موقوفات مراسم‌های عزای حسینی را در قالب برنامه‌های مختلف برپا می‌کنند.

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان تویسرکان افزود: این‌گونه موقوفات صرف اطعام، ذکر مصائب و روضه‌خوانی، عزاداری، پذیرایی از عزاداران امام حسین(ع)، تعزیه‌داری سیدالشهدا(ع) و رسیدگی به فقرا می‌شود.

وی کل هزینه‌های دهه نخست از محل اجرای نیت واقفان مرحوم حسین پاکدل، مرحوم نادره ایزدی، ملایوسف سگوند، علی‌اکبر ظاهری، باباحسن سرابی، مرحوم سید ابراهیم صمدی، مرحوم برات‌علی مرتضوی، مرتضی گل‌محمدی، کربلائی قلی ۹۷ میلیون و ۳۷ هزار و ۷۶۹ ریال اعلام کرد.

حجت الاسلام خزائی افزود: دهه نخست محرم از محل اجرای نیت واقفان ۳ هزار نفر از عزاداران در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه، امامزاده‌ها، حسینیه‌های شهرستان اطعام شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز