خبرگزاری کار ایران

کارگردان پرتغالی:

با خلق عروسک‌های ساده خلاف جریان روز حرکت کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۴۲

هنگامی که نمایش خود را در کشورهای دیگر به صحنه می‌بریم گاهی اوقات موجب ایجاد شادی زیادی در میان تماشاگران می‌شود و افراد مشتاقانه کار را دنبال می‌کنند؛ اما آنچه بیش از هر نکته دیگر مورد نظر گروه قرار داشت، به وجود آوردن لحظاتی آرامش بخش برای بینندگان نمایش بود.

ایلنا: جوزه مانوئل والبوم کارگردان نمایش «ایتک» ایجاد آرامش در مخاطبان هنگام تماشای اثر را یکی از اهداف گروه عنوان کرد واکنش تماشاگران ایرانی را طابق آنچه مورد نظر بود دانست.
به گزارش ایلنا، کارگردان و سرپرست گروه پرتغالی حاضر در این دوره از جشنواره در ارتباط با داستان نمایش «ایتک» اظهار کرد: این نمایش به روایت داستان‌هایی درباره احساسات میان انسان و حیوان و حتی آنچه میان حیوانات با یکدیگر جریان دارد می‌پردازد؛ گرچه قصه‌های متفاوتی در نمایش وجود دارد که ممکن است لحظات گوناگونی را بیافریند اما آنچه چند قصه موجود در اثر را به یکدیگر پیوند می‌زند «عشق» است.
وی همچنین به ترکیب مخاطبان حاضر در سالن اجرای نمایش اشاره کرد و ادامه داد: هنگامی که نمایش خود را در کشورهای دیگر به صحنه می‌بریم گاهی اوقات موجب ایجاد شادی زیادی در میان تماشاگران می‌شود و افراد مشتاقانه کار را دنبال می‌کنند؛ اما آنچه بیش از هر نکته دیگر مورد نظر گروه قرار داشت، به وجود آوردن لحظاتی آرامش بخش برای بینندگان نمایش بود.
این هنرمند تصریح کرد: مخاطبان پرتغالی مانند آنچه در ایران شاهد هستیم ترکیبی از افراد آماتور و حرفه‌ای را شامل می‌شوند اما بسیار خوشحالم برخلاف آنچه در نقاط دیگر رخ می‌دهد تماشاگران ایرانی هنگام تماشای نمایش آرامش داشتند و نکته‌ای که گروه درنظر داشت محقق شد.
کارگردان نمایش «ایتک» در ارتباط با ساخت عروسک‌های نمایش و ویژگی مواد به کار گرفته برای طراحی آن‌ها عنوان کرد: در ساخت عروسک‌ها تلاش کردیم به شیوه‌ای اتفاق بیفتد که قابل حمل باشد به اضافه اینکه از انعطاف پذیری زیادی برای انتقال احساسات موجود در شخصیت‌ها با حرکت جزئیات چهره به نمایش بگذارد.
وی افزود: همچنین یکی از ویژگی‌های مهم این عروسک‌ها را می‌توان چنین عنوان کرد که به هیچ وجه از رنگ آمیزی برای جذاب کردن آن‌ها بهره نگرفتیم و ترجیح دادیم از طراحی نور برای انتقال آنچه در نظر داشتیم استفاده کنیم؛ آثاری که در این دوران برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته می‌شود از رنگ‌ها و جنجال زیادی برای جذب آن‌ها بهره می‌گیرد که ما با خلق عروسک‌های ساده و بی‌رنگ دقیقا برخلاف این جریان عمل کردیم.
والبوم به برگزاری جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان همدان نیز اشاره کرد و گفت: حضور در این جشنواره و استقبال تماشاگران فوق العاده بود و در کنار این اتفاق موفق شدیم با تعداد زیادی از هنرمندان و آثار آن‌ها آشنا شویم؛ گروه ما در جشنواره‌های بین المللی بسیاری شرکت کرده و در هریک از آن‌ها تجربیات متفاوتی را به دست آورده اما اینکه در هریک از رویداد‌ها مانند آنچه در همدان اتفاق افتاد با واکنش‌های متفاوتی مواجه می‌شویم بسیار جذاب است.
بیستمین جشنواره بین المللی تئا‌تر کودک و نوجوان همدان به دبیری شهرام کرمی از تاریخ ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز