خبرگزاری کار ایران

مدیر دفتر تئا‌تر کودک حوزه هنری:

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان بدون کارگاه و نشست تخصصی ناقص است

کد خبر : ۱۱۱۹۵۹

بدون این کارگاه‌ها، جشنواره ناقص است، جشنواره‌ها باید حاصل یک دوره حداقل یک ساله آموزشی و نیز اجرا برای مخاطب باشد.

ایلنا: مدیر دفتر تئا‌تر کودک حوزه هنری، می‌گوید: بدون برپایی کارگاه و نشست تخصصی، جشنواره تئا‌تر کودک و نوجوان ناقص است.
به گزارش ایلنا، دولت آبادی با این توضیح که این رویداد یکی از تخصصی‌ترین فعالیت‌های تئاتری در کشور است، افزود: برگزاری آن در همدان جریانی در تئا‌تر کودک و نوجوان این استان ایجاد کرد و در سطح کشور هم فرصت تبادل تجربه داخلی و با هنرمندان سایر کشور‌ها را به وجود آورد؛ بنده این جشنواره را یک جریان موثر می‌بینم که مدیران توانا آن را بهتر برگزار کرد‌ند. وی درباره برپایی کارگاه و نشست‌های تخصصی توضیحاتی ارائه داد و گفت: بدون این کارگاه‌ها، جشنواره ناقص است. جشنواره‌ها باید حاصل یک دوره حداقل یک ساله آموزشی و نیز اجرا برای مخاطب باشد.
دولت آبادی هدف از برگزاری جشنواره جمع بندی یک دوره آموختن و تولید دانست و گفت: برگزاری جشنواره فرصتی است تا با بهره‌گیری از فرصت تجمع دست اندرکاران تئا‌تر کودک و نوجوان، انتقال تجربه به صورت‌های مستقیم و غیر مستقیم انجام پذیرد و آموزش مستقیم‌ترین آن است که از کارگاه‌ها بر می‌آید.
این پژوهشگر، چاپ کتاب تخصصی و نمایشنامه‌های مناسب را امتیاز دیگر جشنواره دانست و تصریح کرد: برای کودکان، نیازمند فعالیت‌های مناسب گسترده‌ا‌ی هستیم و افزایش این تحرکات تخصصی، ضروری است و البته تحقیق برای یافتن تجربه‌های نوین و نیز کاربردهای تازه تئا‌تر کودک و نوجوان از ضروری‌ترین فعالیت‌های جشنواره محسوب می‌شود. وی با تأکید بر اینکه پداگوژی، ارتباط هوش کاربردی و تئا‌تر، بهره‌گیری از تئا‌تر برای تربیت در خانه نمونه‌هایی است که در داخل کشور هم مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: از سوی دیگر ترجمه و انتشار نمایشنامه‌های نویندگان توانا و مطرح جهان هم می‌تواند به ارتقا سطح نمایشنامه‌نویسی کشور یاری رساند، آثاری که تاکنون در این جشنواره‌ها انتشار یافته از جمله اقدامات مثبت و موثر بوده است که امیدوارم استمرار یابد.
وی با توجه به شعار انتخابی این دوره جشنواره توضیحاتی ارائه داد و اضافه کرد: کودک، بدون خانواده و یا «والد» قابل تصور نیست. اما باید دید با گزینش این شعار چه فعالیت متفاوتی طراحی شده. در هر حال این نگاه، نگاه درستی است و حداقل تمرکز بر آن، این است که توجهات را به خود جلب می‌کند.
دولت آبادی خاطرنشان کرد: با مدیریتی که بر جشنواره حاکم است، امید بسیاری به توفیق این برنامه‌ریزی دارم. امیدوارم کتاب مناسبی هم در ارتباط با گستره پیش رو منتشر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز