خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

همسان‌سازی حقوق کارگران شهرداری جنبه عدالت‌طلبانه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۰۰۴

با دیده نشدن خدمات کارگران خواسته های آنها نیز دیده و شنیده نمی‌شود. / با وجود آن که شهردار تهران دستور همسان سازی حقوق و مزایای کارگران در همه سطوح را صادر کرده اما این دستور اجرا نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همسان سازی حقوق کارگران بیش از جنبه مادی، جنبه هویت خواهانه و عدالت طلبانه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «احمد مسجد جامعی» امروز در مراسم تقدیر از نمایندگان کارگران شهرداری تهران در شورای شهر اظهار داشت: نام بسیاری از مناطق تهران همچون کوجه مسگرها، زرگرها و… از نام حرفه‌های کارگری برداشته شده است.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به تشکیل تشکلهای کارگری و صنفی، بیان کرد: در تاریخ جامعه کارگری ما حرکتهای خودجوشی مانند تشکیل خانه کارگران کفاش صورت گرفته که در تاریخ معاصر حرکت هوشمندانه و بزرگی محسوب می شود.

وی ادامه داد: وقتی به خانه می روم و چهره های کارگرانی که مشغول نظافت شهر هستند را می‌بینم. درک می کنم که این کارگران چه انسانهای شریفی هستند که علت دیده شده ما به دلیل کار شرافتمندانه آنهاست که متاسفانه دیده نمی شوند؛ و این صداقت و خلوص آنها ارزشمند است.

مسجد جامعی با بیان این که شاید با دیده نشدن خدمات کارگران خواسته های آنها نیز دیده و شنیده نشود، با اشاره به نامه کارگران شهرداری گفت: یکی از خواسته های کارگران شهرداری همسان سازی حقوق و مزایای شغلی در همه سطوح است، که این مطالبه بیش از آن که جنبه مادی داشته باشد جنبه هویت‌خواهانه و عدالت طلبانه دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: با وجود آن که شهردار تهران دستور همسان سازی حقوق و مزایای کارگران در همه سطوح را صادر کرده اما این دستور اجرا نشده است، و ما به طور یقین درصدد اجرای آن هستیم و چنانچه این امر نیاز به مصوبه شورا داشته باشد یقیناً این کار را خواهیم کرد.

وی در ادامه این مطلب خطاب به کارگران از قول وزیر کار و دبیر کل خانه کارگر به آنها اطمینان داد که نهایت همکاری مسئولان کلان را در این خصوص جلب کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز