خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی:

تفکیک سازمان تامین اجتماعی به صلاح نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۲۸۷۲

فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی دارای ابعاد بهداشتی، ‌ درمانی و آموزشی است و تفکیک این ابعاد به صلاح سازمان نیست / سازمان در اجرای این سیاست‌ها تمام همت خود را به کار خواهد گرفت، چرا که تامین اجتماعی در اجرای بندهای ۱۴ گانه این ابلاغیه، ‌ نقش محوری دارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی از محل اندوخته کارگران تشکیل شده تا یاری رسان آنان در روزهای بیماری و سالخوردگی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «تقی نوربخش» در همایش کارگر، ‌سلامت و رفاه اجتماعی که به مناسبت بزرگداشت هفته کارگر در وزارت کشور برگزار شد، ‌ ‌ضمن تاکید بر اهمیت اهداف این سازمان گفت: اموال تامین اجتماعی حق الناس است، ‌نه بیت المال، سهامداران واقعی این سازمان کارکنان و کارآفرینان هستند و ما به عنوان مدیران و کارکنان این سازمان شرعا و قانونا موظفیم وکیلی امین برای این میراثگرانبها باشیم.

وی در ادامه به بیان اقدامات سازمان در دوران مدیریت جدید پرداخت و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم علی رغم مشکلاتی که در ۸ سال گذشته برای سازمان ایجاد شده بود، ‌ مرحله جدیدی از بازسازی ساختاری در درون سازمان آغاز شد.

وی بابیان اینکه یکی از مشکلات تامین اجتماعی در دولت گذشته جابجایی ۸ مدیرعامل در سازمان تامین اجتماعی بود، گفت: دولت یازدهم اولین گامهای بازسازی ساختاری به استناد به گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی برداشته شد و بدین ترتیب ازحیف و میل اموال بیمه شدگان جلوگیری به عمل آمد.

وی با تاکید بر اهمیت اصلاحات ساختاری صورت گرفته در تامین اجتماعی افزود: این سازمان ابعاد بهداشتی، ‌ درمانی و آموزشی برخوردار است و تفکیک این ابعاد به صلاح سازمان نیست.

نوربخش درخصوص سیاست‌های سلامت ابلاغی سلامت اظهار داشت: سازمان در اجرای این سیاست‌ها تمام همت خود را به کار خواهد گرفت، چرا که تامین اجتماعی در اجرای بندهای ۱۴ گانه این ابلاغیه، ‌ نقش محوری دارد.

وی افزود: بودجه سازمان در سال جاری ۴۵هزار میلیارد تومان است که یک سوم آن به بخش درمان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه رفاه و سلامت از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید است خاطرنشان کرد: علی رغم تمام آنچه که در ۸ سال گذشته بر سازمان تامین اجتماعی رفت، ‌ عزم دولت یازدهم بر بهبود رفاه و سلامت جامعه، ‌امید‌ها را در این سازمان زنده کرده که در جهت رفع مشکلات هرچه پرتوان‌تر حرکت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان ۳۸ می‌لون و ۵۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی را تحت پوشش دارد، اعلام کرد: علاوه بر ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان، سازمان تامین اجتماعی معیشت جمعیتی بالغ بر ۴ می‌لون نفر مستمری بگیر را نیز بطور همزمان تامین می‌کند.

وی با اعلام اینکه ۶۰ درصد خدمات درمانی کشور توسط ۸۰ بیمارستان ملکی و ۳۵۰ مرکز درمانی سرپایی متعلق به این سازمان تامین می‌شود گفت: امسال بودجه درمانی ۴۴ درصد رشد داشته است.

نوربخش درخصوص بازپرداخت بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: مطالبات طرف‌های قرارداد با تامین اجتماعی در بهمن ماه پرداخت شد و علی رغم کسری بودجه شدید، هیچ کدام از اموال سازمان فروخته نشد و سازمان از طریق منابع خود نیز کمک ۱۵۰۰ میلیاردی دولت توانست مطالبات طرفان قرداد با سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.

وی در پایان با بیان اینکه با وجود همه موانع، ‌سازمان افزایش حقوق و دستمزد‌ها را در فروردین ماه پرداخت کرده است بار دیگر تاکید کرد: تامین اجتماعی حاصل سرمایه کارگران، ‌کارآفرینان و کارفرمایان است و وظیفه سازمان حفظ و امانتداری از این میراثبین انسلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز