خبرگزاری کار ایران

حمیدرضا مومنی خبرداد:

کاهش زمان ماندگاری خودروها در صف ورود به جزیره قشم

asdasd
کد خبر : ۴۷۰۹۵۷

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: افزایش گیت های گمرکی در بندر پهل موجب کاهش زمان ماندگاری خودروها در صف ورود به جزیره قشم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، حمیدرضا مومنی افزود: زمان ورود خودرو مسافران نوروزی به جزیره قشم از 5 ساعت در سال های گذشته به 20 تا 30 دقیقه در نوروز 96 کاهش یافته است.

وی ادامه داد: این کاهش چشمگیر زمان ورود به لندینگ کرافت ها (شناورهای ویژه حمل خودرو) به خاطر خدمات سازمان منطقه آزاد قشم در افزایش گیت های ورودی و خدمات الکترونیکی گمرک ایران اتفاق افتاده است.

به گفته رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، خدمات سریع گمرک ایران در 10 لاین گیت اسکله پهل به کاهش صف خودروها که در سال های گذشته به بیش از هشت کیلومتر می رسید، منجر خواهد شد.

افزایش 40 درصدی سفرهای هوایی به جزیره

وی گفت: براساس برنامه ریزی فرودگاه بین المللی قشم و ایرلاین های داخلی، شمار پروازها به این جزیره 23 درصد در نوروز امسال افزایش یافته است.

مومنی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در زمینه افزایش شمار پروازها به جزیره قشم در نوروز امسال، پیش بینی می شود شمار مسافران بخش هوایی جزیره نیز 40 درصد اضافه شود.

او خاطرنشان کرد: امسال مسافران علاقمند به سفرهای هوایی از هشت مسیر داخلی شامل تهران، شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز، کرمانشاه، اهواز و رشت و یک مسیر بین المللی (دبی) می توانند به این جزیره زیبا سفر کنند.

مدیریت سلامت سفر به قشم با مشارکت مردم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه خدمات گسترده ای در حوزه راه های جزیره قشم از ابتدای سال گذشته تا کنون انجام شده، اظهار امیدواری کرد: با مشارکت مردم در مدیریت سلامت سفر شاهد نوروزی بی خطر در جزیره قشم باشیم. 

وی گفت: رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی، توجه به علایم نصب شده در مسیرها، حرکت با سرعت مطمئنه و رعایت حق تقدم در رانندگی مهمترین عوامل ارتقای سلامت سفر محسوب می شود و امیدواریم همه مردم در جای جای ایران اسلامی از جمله منطقه آزاد قشم با احترام به قوانین به سلامت سفر کمک کنند.

مومنی همچنین از مهمانان و گردشگران جزیره قشم درخواست کرد با رعایت نظافت و قرار دادن زباله ها در سطل های نصب شده در نقاط مختلف جزیره به زحمتکشان حوزه خدمات شهری هم کمک کنند.

برپایی جشنواره های نوروزی با مشارکت جوامع محلی  

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی نوروز 96 در این جزیره بیان داشت: برگزاری کنسرت در سالن نمایشگاه های بین المللی قشم، اجرای تئاتر خیابانی، برنامه های شاد مقابل مجتمع های تجاری، بخشی از ویژه برنامه های فرهنگی نوروز 96 قشم است.

وی با اشاره به قابلیت های فراوان مردم بومی جزیره قشم در حوزه فرهنگ و هنر، گفت: اجرای موسیقی محلی، آئین های کهن مردمان قشم و جشنواره های غذایی هم توسط جوامع محلی در نقاط مختلف قشم از جمله روستاهای زیبای جزیره برگزار می شود.

کمپ های ساحلی میزبان مسافران نوروزی

مومنی در ادامه سخنان خود به احداث 12 کمپ پارک ساحلی به عنوان دستور سال 94 دکتر روحانی رئیس دولت تدبیر و امید برای رفاه حال مردم قشم و انبوه مسافران این جزیره اشاره کرد و گفت: مسافران جزیره قشم از هفته گذشته چادرهای مسافرتی خود را در 9 کمپ پارک ساحلی با امکاناتی نظیر نمازخانه، آب، برق، سرویس های بهداشتی، حمام، سوپر مارکت، پارکینگ، وسایل بازی کودکان برافراشته کرده اند.

وی افزود: بیشتر مسافران نوروزی قشم از سال های گذشته در سفر به این جزیره چادرهای مسافرتی خود را در نقاط بدون امکانات اولیه نصب می کردند اما امسال کمپ های ایجاد شده در کنار سواحل جزیره قشم به مکانی مناسب برای نصب چادرهای مسافرتی مهمانان تبدیل شده است.

خدمات 24 ساعتی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از 24 ساعته بودن زمان فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم خبر داد و گفت: شماری از اعضای کمیته های 13 گانه این ستاد با هدف خاطره انگیز شدن سفر مسافران نوروزی به قشم به صورت 24 ساعته فعالیت می کنند.

وی از امنیت حاکم بر قشم به عنوان مزیت بسیار مهمی نام برد که با تلاش خستگی ناپذیر نیروهای جان برکف امنیتی، انتظامی، سپاه و بسیج محقق شده است.

اهمیت مراقبت از فضای سبز  

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به خدمات گسترده فضای سبز در قشم اشاره کرد و گفت: تلاش کارکنان فضای سبز قشم برای کاشت گل های زیبای فصلی و توسعه چمن کاری در جای جای جزیره قشم که فضای بسیار زیبایی را مقابل دیدگان مسافران این جزیره ایجاد کرده شایسته تقدیر است.

وی در پایان از مسافران نوروزی جزیره قشم درخواست کرد در حفظ و نگهداری فضای سبز مشارکت  و رنگ و بو و حال و هوای کاملا بهاری جزیره را حفظ و نگهداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز