خبرگزاری کار ایران

علی رئوفی تاکید کرد:

کارآفرینی موتور محرکه و عنصر اساسی توسعه کشورهاست

asdasd
کد خبر : ۴۶۹۹۱۷

معاون استاندار هرمزگان گفت: کارآفرینی موتور محرکه و عنصر اساسی توسعه کشور‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، علی رئوفی در آئین تجلیل از کشاورزان نمونه استان هرمزگان با تبریک فرا رسیدن سال نو و ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) و حضرت امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب با اشاره به اهمیت مقوله توسعه کارآفرینی در روستاها اظهار داشت: راه توسعه روستاهای کشور توجه به مقوله مهم کارآفرینی در این مناطق است.

رئوفی افزود: کشاورزی در ایران از پتانسیل های بالایی برخوردار است و از رکن های اساسی اقتصاد کشور به شمار می رود و بخش مهمی از اشتغال کشور را این بخش مهم شامل می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان با گلایه از عدم توجه مناسب به مقوله کار آفرینی در روستاهای کشور، تصریح کرد: به دلیل عدم توجه به مباحث کار آفرینی و خلاقیت در روستاها با آمار بیکاری در این مناطق روبرو هستیم .

رئوفی اضافه کرد: کار آفرینی موتور محرکه  و عنصر اساسی توسعه کشور هاست و راهبردی های که تاکنون برای رشد و توسعه روستاها در کشور پیاده سازی شده خیلی به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی به چالش و موانع  رشد و توسعه روستاها اشاره کرد و در این رابطه افزود: براساس تحقیقات صورت گرفته در جهان مناطق روستایی با چالش های روز افزونی همچون قیمت پائین محصولات کشاورزی تولیدی ، افزایش هزینه های تولید محصولات ، تغییرات آب و هوایی ، نبود برنامه های حمایتی و نوسان بازار محصولات کشاورزی روبرو هستند که مانعی جدی در مسیر رشد و توسعه روستاهاست.

رئوفی افزود: مدیران و برنامه ریزان به دنبال راه حل برای توسعه روستاها هستند و یکی از مدل های که در دنیا برای توسعه روستاها موفق عمل کرده است سرمایه گذاری در مقوله کارآفرینی در روستاها می باشد و این مدل به دنبال آن است که از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها جلوگیری و سطح کیفیت محصولات تولیدی را بالا رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد : امروز از اینکه در جمع کارآفرینان و تولید کنندگان بخش کشاورزی استان هستم  افتخار می کنم و مایه مباهات است که مردم هرمزگان با توجه به شرایط خاص آب وهوایی استان نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز