خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۸۷۶

دومین مرکز فضایی کشور در جزیره قشم با هدف سرعت دهی به فعالیت های مرتبط با حوزه فضایی و مخابراتی با 100 میلیارد ریال اعتبار با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح این پروژه گفت: امکانات و تجهیزات مرکز اسدآباد و بومهن تهران با توجه به اهمیت فعالیت های فضایی این وزارتخانه برای بهره برداری مرکز قشم در اختیار این مجموعه قرار می گیرد.

محمود واعظی افزود: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در بخش هوا و فضا و بومی کردن فناوری های مرتبط با این دانش و تسلط دانشمندان و پژوهشگران به موضوع و تاکیدات رییس جمهوری در این زمینه اقدام های مهم و موثری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: انتقال سازمان فضایی ایران به بدنه وزارت ارتباطات ابتدا برای ایجاد آرامش و سپس توسعه فعالیت ها از جمله حمایت از توسعه فناوری های مرتبط بومی در دانشگاه ها و به ویژه پژوهشکده فضایی انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اعلام اینکه ماهواره سنجش بومی تا پنج سال آینده ساخته و پرتاب خواهد شد، گفت: برای طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره مخابراتی بومی نیز تا 10 سال آینده هدفگذاری شده است.

وی بیان داشت: قرارداد ماهواره سنجش ملی هم بسته شده و به زودی قرارداد مرتبط با ساخت ماهواره مخابراتی ملی منعقد خواهد شد.

به گزارش ایلنا، در ادامه این آیین تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان فضایی ایران و منطقه آزاد قشم در حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان فضایی ایران و حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز