خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار هرمزگان:

ایران به جمع کشورهای صادر کننده بنزین اضافه خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۶۷۵۱

معاون استاندار هرمزگان گفت: با افتتاح مرحله‌دوم فاز اول پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس برای اولین بار ایران در ردیف کشورهای صادر کننده بنزین قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قشم، عباس شیرخانلو در حاشیه افتتاح 8 پروژه شاخص شهرستان قشم گفت: یکی از طرح‌های بزرگ هدف‌گذاری شده در بخش صنعت و معدن در استان هرمزگان بهره‌برداری از فولاد صبا با ظرفیت تولید 1/5 میلیون تن فولاد اسفنجی بریکت است.

وی افزود: این نوع فولاد برای نخستین بار در کشور قرار است در استان هرمزگان و مجتمع فولاد صبا تولید شود.

‎شیرخانلو با اشاره به این مطلب که فقط 10 کارخانه در دنیا فولاد اسفنجی بریکت تولید میکنند اظهار داشت: با راه اندازی این مجتمع ایران نیز به جمع کشورهای تولید کننده این نوع فولاد خواهد پیوست.

‎وی افزود: حجم تولید فولاد استان هرمزگان با راه اندازی این کارخانه به حدود 6 میلیون تن خواهد رسید و پیش بینی می شود تا سال 1404 میزان تولید فولاد در استان به حدود 10 تن افزایش یابد.

اضافه شدن ایران به جمع کشورهای صادر کننده بنزین

‎معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان از سفر رئیس جمهور طی روزهای آینده به بندرعباس خبر داد و گفت: ریاست محترم جمهوری طی روزهای اینده برای افتتاح مرحله دوم فاز اول پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس به هرمزگان سفر میکند.

‎وی افزود: با افتتاح مرحله دوم فاز اول پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از واردات بنزین بی نیاز خوایم شد و برای اولین بار ایران در ردیف کشورهای صادر کننده بنزین قرار خواهد گرفت.

‎شیرخانلو ادامه داد: با تکمیل فازهای دوم و سوم این پروژه میزان تولید بنزین به 36 میلیون لیتر افزایش خواهد یافت.

قشم در جایگاه دوم افتتاح پروژه های استان هرمزگان

‎معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: در دهه‌فجر امسال از مجموع 2170 میلیارد تومان پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر، فصل مسکن و عمران‌شهری با 380 میلیارد تومان بیشترین رقم تخصیص بودجه را به خود اختصاص داده است.

‎وی افزود: پروژه‌های مربوط به فصل‌های انرژی و کشاورزی و منابع طبیعی نیز هرکدام به ترتیب با 112 میلیارد تومان و 33 میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی تخصیص بودجه قرار گرفته اند.

‎شیرخانلو خاطرنشان کرد: در توزیع جغرافیایی پروژه‌های افتتاح شده دهه فجر امسال بندرعباس با 265 پروژه به ارزش 1635 میلیارد تومان در جایگاه نخست و شهرستان قشم نیز با 50 پروژه با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد تومان جایگاه دوم را در بین 13 شهرستان استان به خود اختصاص داده است.

‎وی با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید گفت: از سال 92 تا نیمه‌اول سال 95 با تلاش‌های دولت نرخ تورم از 40 درصد به کمتر از 11 درصد، شاخص رشد اقتصادی از منفی 6 درصد به مثبت 5 درصد میزان بدهی‌های بین‌المللی از 20 میلیارد دلار به کمتر از 6 میلیارد دلار و تراز تجاری کشور نیز بدون احتساب صادات نفت به عدد یک میلیارد دلار رسیده است.

بهره برداری از 60 درصد مسکن مهر در دولت تدبیر و امید

معاون استاندار هرمزگان با اشاره به بهره‌برداری از 352 واحد مسکن مهر در جزیره قشم اظهار داشت: از مجموع 31 هزار مسکن‌مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر حدود 40 درصد در دولت‌های نهم و دهم و 60 درصد در دولت یازدهم به بهره برداری رسید.

وی در تشریح چرایی این موضوع افزود: از آنجایی که طرح‌های زیر ساختی مانند تاسیسات آب، برق و راه‌های دسترسی در طرح اولیه مسکن‌مهر مغفول مانده بود با عملکرد خوب دولت تدبیر و امید این معظلات مرتفع شد.

رشد 203 درصدی تخصیص منابع برای توسعه روستاها

عباس شیرخانلو با اشاره به گام‌های موثر دولت در تثبیت جمعیت روستایی کشور و ایجاد انگیزه برای ماندگاری در روستاها برای جوانان روستایی افزود: دولت دنبال آن است که با فعال‌کردن قطب‌های اقتصادی در روستاها ضمن تثبیت جمعیت روستایی با ایجاد جذابیت، انگیزه ماندگاری در روستاها را افزایش دهد.

وی گفت: به همین منظور از سال92 تاکنون با  بودجه‌ای معادل 577 میلیارد تومان که رشدی 203 درصدی داشته را به روستاهای استان هرمزگان تخصیص داده است.

۱۱۷ پروژه نیمه تمام در شهرستان قشم

‎معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار هرمزگان گفت: میزان پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان قشم در سال 95، 117 پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال است.

‎وی اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری و آغاز سال مالی آینده با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها بخشی از نیازمندی‌های شهرستان قشم را مرتفع خواهیم کرد.

قشم الگوی موفق عملکرد در حوزه تعاونی ها

‎عباس شیرخانلو با تاکید بر بهره‌بردن از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های سرمایه‌گذاری در قشم گفت: شهرستان قشم الگوی موفق در حوزه تعاون بوده است.

‎وی افزود: در نقاط مختلف استان تعاونی‌های متفاوتی تشکیل شد که متاسفانه خوب عمل نکرده‌اند در حالی که شهرستان قشم اکنون الگوی مناسبی در حوزه تعاونی‌ها است.
انتهای پیام/
میثم میرزاده
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز