خبرگزاری کار ایران

استاندار هرمزگان تاکید کرد:

فرمانداران موظف به برخورد با کسانی هستند که در امنیت انتخابات خدشه ایجاد کنند

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۰۸۴

استاندار هرمزگان گفت: فرمانداران به عنوان روسای شورای تامین موظف به برخورد با کسانی هستند که در امنیت انتخابات خدشه ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندرعباس، جاسم جادری در نشست مشترک فرمانداران با روسای دفاتر شورای نگهبان استان هرمزگان با بیان اینکه کشور ما از امنیت بسیار خوبی برخوردار است، عنوان کرد: با تدابیر خوب نظام جمهوری اسلامی امنیت بی بدیل و بی نظیری در ایران اسلامی وجود دارد.

وی ادامه داد: در حالی که در اطراف کشور ما جنگ و درگیری وجود دارد اما خللی به جزیره امن و با ثبات ایران اسلامی وارد نشده که نشان می دهد با تدابیر مقام معظم رهبری و همراهی همه ارکان نظام کشور ما از استحکام بسیار خوبی برخوردار است.

استاندار هرمزگان افزود: دشمنان به دنبال این هستند که از هر روزنه ای برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند و نباید در این خصوص غفلت داشته باشیم و فرمانداران باید همواره خود را برای هرگونه اتفاق و مسئله ای آماده نگه دارند، چون دشمنان به دنبال سواستفاده از برخی موقعیت ها هستند.

جادری با اشاره به در پیش بودن برگزاری انتخابات در کشور، تصریح کرد: عده ای ممکن است در این ایام به دنبال برهم زدن آرامش باشند و فرمانداران باید به تمامی افرادی که قصد سخنرانی دارند، تذکرات امنیتی بدهند و باید مشخص شود سخنرانان از طرف چه کسی دعوت می شوند و امنیت این برنامه ها تامین شود و اگر یک سخنرانی و تجمع موجب می شود امنیت دچار خدشه شود، باید تصمیم درست در این خصوص اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه مشارکت سیاسی مردم نقش موثری در توسعه و ثبات کشور ما ایفا کرده است، اظهار داشت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون 35 انتخابات در کشور ما برگزار شده و چرخش مدیران و نخبگان در مناصب مدیریتی نتیجه دموکراسی و برگزاری متعدد انتخابات در کشور بوده است و این نشان می دهد مردم در امر حکومت از طریق رای و انتخابات ایفای نقش می کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان اضافه کرد: تمامی انتخابات برگزار شده پس از انقلاب اسلامی پرشور و قانونی بوده و میزان مشارکت مردم در آن کم نظیر بوده است و مردم همواره به پای صندوق های رای آمده اند.

جادری با تاکید بر اینکه مجریان انتخابات باید بی طرف باشند، بیان داشت: رعایت اصل بی طرفی باید ملاک کار باشد و نباید اجازه دهیم از امکانات بیت المال به سود فرد خاصی بهره برداری شود.

وی گفت: باید تا می توانیم مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنیم چون شرکت در انتخابات یک وظیفه قانونی، شرعی، دینی، اخلاقی و انسانی است و همچنین اجازه ندهیم اعتماد مردم مخدوش شود و هرچه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد دشمنان بیشتر نا امید می شوند و این مشارکت ضامن تداوم راه انقلاب اسلامی است.

استاندار هرمزگان خواستار برگزاری جلسات مشترک و توجیهی با نامزدهای انتخابات شد و خاطرنشان کرد: باید در این راستا تاکید شود که مصالح نظام بر مصالح گروهی و حزبی مقدم است و اصل کار باید پایبندی به نظام جمهوری اسلامی باشد.

جادری افزود: نیاز است به نامزدها این تذکر داده شود که از بیان صحبت های دشمن شادکن و همچنین تخریب یکدیگر دوری کنند و در جهت حفظ حریم اخلاقی تلاش شود.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید مطالب منتشر شده در فضای مجازی را رصد کنند، عنوان کرد: سخنرانی های انتخاباتی در هر منطقه باید مستند شود و هرگونه مطلب در فضای مجازی باید ثبت و پالایش شود تا اجازه ندهیم دشمنان از این طریق در وحدت و یکپارچگی ما خدشه ایجاد کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه انتخابات وسیله ای برای تقویت نظام است، اظهار داشت: انتخابات می تواند بر اقتدار نظام افزوده و آبروی ملی کشور را حفظ کند و همه باید تلاش کنیم انتخاباتی پرشور و عادلانه برگزار شود.

جادری از وظایف اصلی فرمانداران را اجرای شفاف و رعایت اصل بی طرفی در انتخابات دانست و گفت: فرمانداران به عنوان روسای شورای تامین موظف به برخورد با کسانی هستند که در امنیت خدشه ایجاد می کنند و در انتخابات باید این مسئله با حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برای برگزاری انتخابات اردیبهشت 96 باید امکانات فراهم و هیئت های اجرایی در شهرستان ها هرچه زودتر تشکیل شود و نمایندگان فرماندار در شعب نیز باید از میان افراد خبره و توانمند انتخاب شوند.

به گزارش ایلنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان در  روز 29 اردیبهشت ماه سال 96 برگزار می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز