خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صادرات و امور گمرکی قشم خبر داد:

تخفیف 4 تا 8 دلاری گمرک قشم برای واردکنندگان لوازم یدکی خودرو

مدیرکل صادرات و امورگمرکی و ارزش افزوده کالای سازمان منطقه آزاد قشم از تخفیف 4 تا 8 دلاری در هر کیلوگرم بار واردکنندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین از مبادی مختلف به بندر بهمن قشم خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، هرمز امیری با اشاره به تخفیف 4 تا 8 دلاری گمرک قشم برای هر کیلوگرم بار اظهار داشت: بر اساس این سیاستگذاری، ارزش لوازم یدکی ماشین‌آلات سنگین از 15 دلار قبلی با کاهش 8 دلار در هر کیلوگرم بار به 7 دلار کاهش یافته است.
 
وی ادامه داد: عوارض مربوط به ارزش لوازم یدکی اتومبیل، موتور و گیربکس قایق و همچنین لوازم تزیینی اتومبیل هم از 10 دلار در هر کیلو به 6 دلار کاهش یافته است.
 
مدیرکل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم گفت: تخفیف‌های لحاظ شده در برنامه سیاستگذاری این سازمان به واردات لوازم یدکی از طریق همه مبادی ورودی به بندر بهمن در منطقه آزاد قشم مربوط می‌شود.
 
امیری همچنین از موسسه شورای عالی بازرگانان و همه شرکت‌ها و واردکنندگان کالا درخواست کرد پیشنهادات خود را برای سرعت بخشیدن به ارایه بهتر خدمات به اداره کل صادرات، امور گمرکی و ارزش افزوده سازمان منطقه آزاد قشم ارائه کنند.
 
جزیره قشم با یک‌هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران واقع شده و بسیاری از کالاهای تجاری بازرگانان از طریق مبادی قانونی این منطقه با انجام تشریفات سریع قانونی وارد می‌شود.

کد خبر : ۴۲۶۱۷۶