خبرگزاری کار ایران

جانشین نیروی دریایی ارتش ایران خبر داد:

پهلوگیری ناوگروه 42 نیروی دریایی ارتش در بندرعباس

جانشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهلوگیری ناوگروه 42 رزمی، اطلاعاتی و آموزشی نیروی دریایی ارتش ایران در بندرعباس پس از بازگشت از ماموریت آبهای بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایلنا، غلامرضا خادم بی‌غم گفت: این ناوگروه متشکل از ناوشکن الوند و ناو پشتیبانی تنب پس از 48 روز دریانوردی در شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب به میهن بازگشت.

خادم بی‌غم افزود: این ناوگروه در مدت ماموریت خود، هزار و342 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را رهگیری و 19 فروند یگان شناور و پروازی نظامی و غیرنظامی را شناسایی کرده است.

وی گفت: ناوگروه 42 با برقراری ارتباط با 18 فروند کشتی تجاری و نفت‌کش عبوری در صورت درخواست کمک اعلام آمادگی کرد.

جانشین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: این ناوگروه در زمان ماموریت خود یک فروند لنج ایرانی را با 7 خدمه پس از 20 روز سرگردانی در آبهای متلاطم اقیانوس هند نجات داد.

وی افزرد: برگزاری بیش از دو هزار و 578 ساعت آموزش عملی و تمرینات به منظور حفظ و افزایش آمادگی رزمی یگان‌ها، کارکنان و دانشجویان حاضر در کارگروه از دیگر ماموریت‌های ناوگروه چهل دوم بوده است.

خادم بی‌غم بیان کرد: بازدید از بندرصلاله،بازدید از ناوگروه‌های چینی و پاکستانی، رساندن پیام صلح و دوستی ملت ایران و نشان دادن اقتدار در آبهای بین المللی از دیگر ماموریت‌های ناوگروه 42 بود.

ناوگروه 42 که 30 تیرماه امسال میهن را به قصد ماموریت در آب های بین المللی ترک کرده بود پس از طی کردن 6 هزار و 600 مایل دریایی صبح امروز در منطقه یکم نیروی دریایی بندرعباس پهلوگرفت.

همچنین امروز ناوگروه 43 نداجا به ماموریت آب‌های بین المللی اعزام شد.

ناوگروه چهل و سوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی متشکل از ناوهای لاوان، فلاخن، تبرزین و کنارک است که علاوه بر سفر به خلیج عدن و رساندن پیام صلح و دوستی و برقراری امنیت در دریا قرار است تمرین مشترکی با نیروی دریایی ارتش پاکستان نیز انجام دهد.

کد خبر : ۴۰۸۹۴۸