خبرگزاری کار ایران

مدیر اداره بنادر و دریانوردی باهنر خبرداد:

600 هزارتن جابجایی کالا در بندر شهید باهنر

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری 600 هزار تن انواع کالا و همچنین افزایش 164 درصدی صادرات محموله‌های نفتی در این بنادر طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، محمد محسنی ضمن اعلام جدیدترین آمار سفرهای دریایی در مرکز استان هرمزگان گفت: از ابتدای سال جاری تا ابتدای مرداد ماه، یک میلیون و 207 هزار و 973 مسافر در بنادر تحت مدیریت اداره بنادر شهید باهنر جابجا شدند که رشد 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید و عمده آن از طریق بندر شهید حقانی صورت گرفته است.

وی از آمار و عملکرد چهار ماهه عملیات جابجایی کالا در این بندر نیز سخن به میان آورد و افزود: طی مدت یاد شده، بالغ بر 605 هزار و 978 تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر تابعه آن در شرق استان تخلیه و بارگیری شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ادامه داد: از این میزان 414 هزار و 353 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 191 هزار و 625 هزار تن به کالاهای نفتی اختصاص داشته است که در بخش نفتی 36 درصد افزایش داشته است.

محسنی تصریح کرد: بیش از 334 هزار و 330 تن کالاهای غیر نفتی و 58 هزار و 863 تن کالای نفتی طی مدت مذکور، از این بنادر صادر شد که در بخش نفتی 164درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، مواد شیمیایی، کشاورزی، مواد معدنی، قیر، میوه و تره بار، مواد پروتینی، دام زنده، آهن‌آلات و مصالح ساختمانی از جمله کالاهای صادراتی بوده که از بندر باهنر به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند جابجا شده است.

محسنی خاطرنشان کرد: طی این مدت، 34 هزار و 802 تن کالای وارداتی غیر نفتی وارد این بندر شهید باهنر و بنادر شرق هرمزگان شد.

این مسئول از جمله کالاهای وارداتی را شامل برنج، خشکبار، مصالح ساختمانی، خودرو، قطعات یدکی، پارچه، لوازم خانگی و ماشین‌آلات راهداری اعلام کرد و افزود: این محموله‌ها پس طی شدن تشریفات گمرکی، از طریق بندر شهید باهنر روانه بازارهای داخلی کشور می‌شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از ترانزیت 21 هزار و 708 خودرو از طریق این بنادر طی چهار ماهه نخست امسال خبر داد.

وی با اشاره به عملیات تخلیه و بارگیری 266 TEU کانتینر طی سال جاری، گفت: در چهار ماه گذشته، یک هزار و 652 شناور در بنادر شهید باهنر، جاسک و تیاب پهلو گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد رشد را نشان می‌دهد.

کد خبر : ۴۰۳۲۱۳