خبرگزاری کار ایران

در بندر عباس برگزار شد؛

جشن رونمایی از مجموعه کتاب‌های مداد رنگی

از مجموعه کتاب‌های "مداد‌های رنگی"در بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، مصطفی رحماندوست به دعوت انتشارات فرمهان، برای حضور در جشن رونمایی از مجموعه کتاب‌های "مداد‌های رنگی" مهمان شهر بندرعباس بود. مجموعه‌ای چهار جلدی که دربردارنده داستان‌هایی است به قلم دانش‌آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه. حضور دانش‌آموزان، خانواده‌ها و اهالی مدارس شهر بندرعباس گویای اشتیاق آنها برای دیدار با شاعر کودکی‌ها و کودکانه‌ها بود. چنانکه یک صدا «صد دانه یاقوت» را با یکدیگر خواندند.

مراسم با حضور مدیران ارشد آموزش و پرورش، حوزه هنری، اداره فرهنگ و ارشاد شهر بندرعباس و با سخنرانی استاد علی رضایی ادیب محبوب هرمزگانی آغاز شد. در ادامه مصطفی رحماندوست با اشاره به اینکه در دنیای امروز بومی‌گرایی نخستین دروازه جهانی شدن است، بر لزوم بومی‌ نگری و بومی‌گرایی تاکید کرد و گفت: وقتی اثر نویسندگان رنگ و بوی بومی بگیرد، توجه مخاطبان را نیز به همراه خواهد داشت.

مدیر انتشارات فرمهان، فرهاد حکیمی فرد با اشاره به اهمیت پرورش استعداد‌های کودکان در زمینه داستان نویسی و ادبیات افزود: معتقدم رواج قصه‌گویی و داستان نویسی علاوه بر تاثیر قابل توجهی که بر سواد فارسی و دانش تصویری کودکان و نوجوانان دارد، هم‌چنین فرصت مناسبی است برای آسیب شناسی‌های ادبی، اجتماعی و البته فرهنگی.

از دیگر برنامه‌های شاد و جذاب این جشن، خوانش داستان‌های منتخب توسط دانش‌آموزان نویسنده بود که در پایان تقدیرنامه‌هایی دریافت کردند.

3bd3ca2b-5522-451c-afbb-c55930494ef0

 

کد خبر : ۳۷۶۰۳۸