خبرگزاری کار ایران

رئیس تامین و توزیع شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی‌هرمزگان خبر داد:

سوخت‌رسانی به مناطق صعب‌العبور تا سکوهای نفتی مستقر در خیلج فارس

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۹۲۹

بخش تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان همواره تلاش می‌کند با سوخت‌رسانی به اقصی نقاط کشور، حتی در مناطق صعب‌العبور انجام وظیفه کند و تمام جزایر و سکوهای نفتی واقع در دریای خلیج‌فارس را تحت پوشش قرار دهد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، رئیس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی‌هرمزگان اظهار داشت: بخش تامین و توزیع دارای سه واحد بزرگ تدارکات،حمل و نقل و مهندسی فرآورده‌ها است که تدارکات مسئولیت برنامه‌ریزی فرآورده‌ها جهت ارسال به انبارهای تحت پوشش و تامین ذخایر را برعهده دارد .

پورباقری ادامه داد : همچنین واحد حمل و نقل ، وظیفه جابه جایی انواع فرآورده‌ها به بخش‌های مختلف صنعت، اصناف،کشاورزی و مصرف کنندگان بزرگ و کوچک از جمله واحدهای تولیدی ، نیروگاه ها، کارخانجات سیمان ، نیروهای مسلح و مجاری عرضه را برعهده دارد.

وی در رابطه با واحد مهندسی فرآورده ها نیز عنوان کرد : این واحد با دارا بودن نیروهای مجرب و متخصص یکی از مجهزترین آزمایشگاه های استان به شمار می رود که آنالیز و کنترل کیفیت انواع فرآورده‌های نفتی از جمله تولیدات داخلی ، واردات و صادرات را با همکاری اداره کل استاندارد انجام می دهد .

رئیس تامین و توزیع شرکت‌ملی پخش فرآورده‌های نفتی هرمزگان اضافه کرد: همچنین واحد مهندسی فرآورده‌ها ضمن عضویت در کارگروه سوخت استان وظیفه تعیین سهمیه سوخت مصرف کنندگان را برعهده دارد .

پورباقری گفت :کارشناسی تبدیل سوخت به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جایگزینی مصرف فرآورده های نفتی ارجح به لحاظ اقتصادی از دیگر اقدامات این واحد به شمار می رود.

وی افزود : در این رابطه می‌توان  به شهرک‌های صنعتی اشاره کرد که با لوله کشی خط گاز طبیعی، از دیگر فرآورده‌های نفتی پرارزش و استراتژیک کشور نظیر نفتگاز استفاده نمی کنند.

این مقام مسئول بیان کرد : کنترل کیفیت سوخت در مجاری عرضه یا همان جایگاه های سوخت، ماهانه پنج بار توسط واحد مهندسی فرآورده ها صورت گرفته و کارشناسان این بخش با انجام آزمایش های دقیق تلاش می کنند تا سوخت با کیفیت و مطابق با استاندارد  به دست مصرف کنندگان  برسد .

هرمزگان ماهانه به بیش از  300 میلیون لیتر سوخت نیاز دارد
پورباقری با بیان اینکه هرمزگان، ماهانه به 300 تا 330 میلیون لیتر انواع فرآورده نیاز دارد، خاطر نشان کرد : عمدتا سوخت نفت کوره مورد نیاز استان که در بخش های نیروگاهی ، مصرف کنندگان عمده و صادرات قابل مصرف است ، از پالایشگاه‌های اصفهان ، شیراز و  بندرعباس تامین می شود.

رئیس تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان ابراز داشت : روزانه از طریق حمل و نقل جاده ای و ریلی حدود 8 میلیون لیتر سوخت مازوت (نفت کوره ای) وارد استان می شود.

 وی ادامه داد : جابه جایی سوخت در استان ، توسط 700 دستگاه نفتکش جاده پیما متعلق به پیمانکاران و شرکت های حمل و نقل زیر نظر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان انجام می شود.

50 میلیون لیتر انواع سوخت به جزایر و سکوهای نفتی ارسال می شود
پورباقری با اشاره به اینکه هرمزگان دارای بیش از هزار و 100 کیلومتر نوار مرز آبی است، تصریح کرد : مرز دریایی این استان از طولانی‌ترین نوارهای ساحلی کشور به شمار می رود که در بخش حمل و نقل دریایی شناورهایی با ظرفیت 35 تا 40 هزار تن اقدام به سوخت رسانی می‌کنند و از طرفی به منظور تامین سوخت جزایر استان از شناورهایی با ظرفیت 500 الی دو هزار و 500 تنی استفاده میگردد.

رییس تامین و توزیع شرکت  ملی پخش فرآورده های نفتی هرمزگان با بیان اینکه ، انتقال بخشی از فرآورده ها از انبارهای ذخیره ی فرآورده از طریق ریلی نیز انجام می گیرد اضافه کرد : بخشی از نیاز نفتگاز سیستان و بلوچستان از این منطقه و بوسیله راه آهن تامین می شود.

کاهش جابه جایی انواع فرآورده‌ها توسط نفتکش‌های جاده پیما
وی تصریح کرد : در استان روزانه 6 میلیون لیتر انواع فرآورده ها توسط نفتکش جاده پیما ها جابه جا می شود که این میزان در سال گذشته 7 میلیون و 200 هزار لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ،  شاهد کاهش یک میلیون لیتر بوده ایم .

رئیس تامین و توزیع شرکت ملی  پخش فرآورده های نفتی هرمزگان خاطر نشان کرد : روزانه 2 میلیون لیتربنزین ، نفت سفید و نفتگاز  توسط نفتکش های جاده پیما  به استان های فارس و کرمان حمل می شود .

پورباقری یکی دیگر از راه های انتقال فرآورده ها، به اقصی نقاط کشور را " خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی" اعلام کرد و گفت : انواع فرآورده ها از این طریق به سیرجان ، رفسنجان ، کرمان ، اصفهان و تهران ارسال می شود.

وی یادآور شد : بخش تامین و توزیع با فراهم نمودن زمینه ی اشتغال بیش از هزار نیروی انسانی متخصص و توانمند به صورت مستقیم و غیر مستقیم همواره تلاش میکند با سوخت رسانی به اقصی نقاط کشور ، حتی در مناطق صعب العبور انجام وظیفه کند و تمام جزایر و سکوهای نفتی واقع در دریای خلیج فارس را تحت پوشش قرار دهد.

این مقام مسئول در پایان بیان کرد : گاز مایع بالک و کپسول مصرفی استان به میزان ماهیانه حدود 10 هزار تن بوسیله تانکرهای گازکش از طریق پالایشگاه بندرعباس ، سرخون ، قشم و بخشی از آن از اصفهان و اراک تامین و توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
حامد ملازاده صادقیون
آرزوو کمالی کلوچانی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز