خبرگزاری کار ایران

دیدار صادرکنندگان نمونه و خادمین صادراتی استان با امام جمعه بندرعباس

کد خبر : ۲۱۷۱۴۲

باید چندین رشته صنعتی و تولیدی که از مزیت‌های بیشتری برخوردار هستند، محور فعالیت‌ها قرار گیرد. ضمن آنکه تلاش‌های خود را باید در زمینه سرمایه‌گذاری تربیت نیروی انسانی و بازاریابی متمرکز کنیم تا شاهد یک رشد جهشی در بخش صادرات باشیم.

در شرایط فعلی زمینه و بستر برای فعالیت در حوزه صادرات فراهم است پس بایستی صادر کنندگان با در نظر گرفتن موقعیت استان و کشور نسبت به صادرات و واردات اقدام کنند.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در این دیدار، ضمن اشاره به اهمیت جایگاه ایران در جامعه جهانی بیان کرد: همه بدبختی‌های بشر از عدم مدیریت هاست. زیرا کشورهایی که ادعای ریاست بر دنیا را دارند به‌صورت شفاف حقوق ملل مختلف را زیر پا می گذارند. چندی قبل نخست وزیر انگلستان ضمن توهین آشکار به ملت ایران می‌گوید: ایران حتی حق فراگیری دانش هسته ای را ندارد.

آیت الله نعیم آبادی ضمن تبریک روز ملی صادرات، با برشمردن توانمندی‌های استان و اهمیت جایگاه صنایع استان در توسعه صادرات غیر نفتی گفت: صادرات مقوله گسترده ای است اقتصاد سالم هر کشور به کیفیت صادرات و واردات آن کشور ربط دارد. کمیت دلیل اقتصاد سالم نیست و بلکه این کیفیت است که رشد اقتصادی هر جامعه را مشخص می کند. بایستی ببینیم که چه صادر کرده و در ازاء آن چه وارد می کنیم.

وی در ادامه اظهار داشت: هنر خام فروشی نیست، بلکه بایستی ضمن فرآورری و با در نظر گرفتن کیفیت کالا صادرات انجام داد در شرایط فعلی زمینه و بستر برای فعالیت در حوزه صادرات فراهم است پس بایستی صادر کنندگان با در نظر گرفتن موقعیت استان و کشور نسبت به صادرات و واردات اقدام کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان نیز ضمن اشاره به اهمیت جایگاه صادرات در اقتصاد گفت: صادرات غیرنفتی در برنامه‌های مختلف توسعه به عنوان یکی از اهداف مهم تلقی شده است.

خلیل قاسمی اضافه کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری برای نامگذاری سال‌جاری به عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، دولت یازدهم نیز اصلی‌ترین راه خروج از رکود را توسعه صادرات غیرنفتی در نظر گرفته و حمایت‌های زیادی را برای رونق صادرات غیرنفتی تدارک دیده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد حرکتی جهشی در صادرات باید فکرهای جدید ایجاد شود، گفت: برای این قضیه باید چندین رشته صنعتی و تولیدی که از مزیت‌های بیشتری برخوردار هستند، محور فعالیت‌ها قرار گیرد. ضمن آنکه تلاش‌های خود را باید در زمینه سرمایه‌گذاری تربیت نیروی انسانی و بازاریابی متمرکز کنیم تا شاهد یک رشد جهشی در بخش صادرات باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز