خبرگزاری کار ایران

در بندرعباس برگزار شد؛

همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان و خادمین صادراتی

کد خبر : ۲۱۷۱۳۲

یکی از مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان هرمزگان، عدم بسته بندی مناسب و وجود برند محصولات استان است.

همایش روز ملی صادرات و تجلیل از صادر کنندگان و خادمین صادراتی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در همایش تجلیل از صادرکنندگان و خادمین صادراتی گفت: روز ملی صادرات، ضمن تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت مشکلات و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای جهش صادرات است.

خلیل قاسمی در ادامه از همکاری معاونت توسعه منابع انسانی ریاست جمهوری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور ایجاد وحدت رویه در تمامی استان‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: با این همکاری امکان گزارش گیری در لحظه از وضعیت جاری استان‌ها و اعتمادپذیر نمودن آمار تولید فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به جایگاه شرکت‌های تعاونی مرزنشینان در معیشت مردم اعلام کرد: از این پس کلیه اقدامات مربوط به واردات شرکت‌های تعاونی مرزنشین و در جهت استهلاک سهمیه ارزی مرزنشینان که به تعاونی منتقل شده است، می‌بایست از طریق سامانه ثبت سفارشات واردات(ثبتارش)، سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان ایران و نیز سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در ادامه با اعلام برخی از مشکلات صادرات گفت: یکی از مشکلات پیش روی صادرکنندگان استان عدم بسته بندی مناسب و وجود برند محصولات استان است که باعثشده است محصولات تولیدی استان به صورت فله به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر و از آنجا با بسته بندی مناسب و برند کشور مربوطه به بازارهای هدف صادر شود.

خلیل قاسمی خاطر نشان کرد: با توجه به ابلاغ آئین نامه تشویق صادرکنندگان نمونه کشور مبنی بر تأمین اعتبار مورد نیاز تسهیلات مصوب، مشوق‌ها، تخفیفات و مزایای صادرکنندگان برگزیده استانی و عدم مشخص بودن ردیف های اعتباری برای تشویق صادرکنندگان نمونه استانی، پیشنهاد می‌شود برای صادرکنندگان نمونه استانی نیز همانند صادرکنندگان نمونه ملی و ممتاز مزایا و امتیازاتی مانند صدور کارت ویژه، تخفیف در هزینه اجاره غرفه در نمایشگاههای داخل و خارج کشور و تخفیف در هزینه حضور در هیاتهای تجاری و بازاریابی برای مدت مشخص در نظر گرفته شود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به مصوبات جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مقرر شد از طریق معاونت برنامه ریزی استانداری پیگیری لازم انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز