خبرگزاری کار ایران

چهار محور هرمزگان مسدود است؛

اعلام راه‌های جایگزین از سوی راه و شهرسازی

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۶۴۰

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بر اثر بازندگی های دو روز اخیر چهار محور اصلی و فرعی مسدود است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: بر اثر بازندگی‌های دو روز اخیر چهار محور اصلی و فرعی مسدود است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان، عباس شرفی افزود: بر اثر تداوم بارندگی در هرمزگان و طغیان رودخانه‌ها چهار محور اصلی و فرعی این استان مسدود است. وی افزود: در حال حاضر محور جاسک میناب کیلومتر ۲۵ به دلیل طغیان رودخانه باغان، محور بندرخمیر لنگه، محور خمیر بندرعباس و محور فرعی زیارتعلی رودخانه مسدود است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان اضافه کرد، در پی مسدود شدن جاده‌های مذکور، رانندگان می‌توانند از محور جایگزین تردد کنند. به گفته شرفی، رانندگانی که قصد سفر در محور بندرخمیر لنگه دارند می‌توانند از محور جایگزین بندرخمیر دژگان لنگه و بالعکس تردد نمایند. مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به مسدود بودن محور برگشت خمیر بندرعباس حد فاصل پاسگاه منبع آب تا دوراهی گچین اشاره کرد گفت: این محور به دلیل طغیان روخانه «کل» مسدود است و رانندگان می‌توانند از باند رفت بندرعباس خمیر که به صورت دو طرفه پیش بینی شده، تردد کنند.

به گفته وی تردد در محور جاسک میناب به دلیل طغیان رودخانه عبور و مرور تا فروکش آب در آبنما‌ها تا اطلاع ثانوی با مشکل برقرار است.

وی با بیان اینکه راه‌های اصلی هرمزگان در حال حاضر مسدود نیست، افزود: محور فاریاب زیارتعلی به دلیل طغیان رودخانه زیارتعلی برای ساعاتی مسدود شد که با فروکش کردن آب رودخانه مذکور، هم اکنون تردد در این محور جریان دارد.

وی اضافه کرد: همچنین قسمتی از محور بندرعباس - میناب بعد از پل جلابی به سمت حسن لنگی نیز روز جمعه دچار آب گرفتگی شد که با تلاش راهداران تردد در این محور در جریان است.

وی همچنین به راه‌های روستایی استان اشاره کرد و بیان داشت: راه‌های روستایی به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی و وجود آبنما در زمان بارش مسدود می‌شود که رانندگان باید با احتیاط بیشتر تردد نمایند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین به رانندگان توصیه کرد، در محورهای کوهستانی به دلیل ورود رسوبات به جاده با احتیاط رانندگی کنند. وی در عین حال اضافه کرد، راهداران در تمامی شهرستان‌ها نسبت با جمع آوری رسوبات وارد عمل شده و در حال روان سازی محور‌ها هستند.

شرفی با بیان اینکه طبق پیش بینی سازمان هوا‌شناسی بارندگی تا یکشنبه ادامه خواهد داشت، از رانندگان خواست قبل از سفر وضعیت راه‌ها را از طریق تلفن ۱۴۱ جویا شوند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین گفت: برآورد خسارت‌های احتمالی جاده‌ها در دست بررسی است که پس از محاسبه اعلام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز