خبرگزاری کار ایران

در راستای تکریم از خدمات حاج سیدمحمد قتالی؛

همایش نیم قرن حضور در عرصه وحدت در شهرستان بستک برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۸۸

همایش نیم قرن حضور در عرصه وحدت، بزرگداشت حاج سیدمحمد قتالی، امام جمعه اهل سنت بستک آذرماه امسال در این شهرستان برگزار می شود.

امام جمعه بستک گفت: همایش نیم قرن حضور در عرصه وحدت، بزرگداشت حاج سیدمحمد قتالی، امام جمعه اهل سنت بستک آذرماه امسال در این شهرستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام منصوری، امام جمعه شهرستان بستک در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مراسم با حضور آیت الله نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و مسئولان استانی، نیمه اول آذرماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نقش وحدت بیان کرد: وحدت شیعه و سنی در استان هرمزگان مثال زدنی است، زیرا علمای اهل سنت و شیعه در کنار هم یک نگاه اعتقادی به امر وحدت دارند که سرمایه‌ای بزرگ برای ایران اسلامی است.

امام جمعه بستک با اشاره به نگاه راهبردی که رهبرمعظم انقلاب و مسئولان دلسوز این نظام به مسئله وحدت دارند، گفت: نگاه راهبردی زمینه وحدت عملی را در کشور فراهم ساخته که نتیجه آن گسترش اسلام و بیداری اسلامی در منطقه است که البته این نگاه باید روز به روز پررنگ‌تر شود.

منصوری، نشان دادن چهره واقعی اسلام و جلوگیری از تحریف‌ها را از مهم‌ترین راه‌های حفظ وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی در کشور برشمرد و اظهار کرد: ما باید به عنوان عالمان دینی چه شیعه و چه سنی محور بحث‌هایمان بررسی عوامل و موانع توسعه و گسترش اسلام باشد.

وی گفت: علمای اهل سنت در کنار علمای شیعه همه یک نگاه اعتقادی به امر وحدت دارند و این مراسم بزرگداشت حاج سیدمحمد قتالی فرصتی مناسب برای حفظ و تقویت همبستگی و اتحاد بین شیعه و سنی و جلوگیری از توطئه‌های دشمنان است.

امام جمعه بستک، احترام گذاشتن شیعه وسنی به مقدسات یکدیگر، دوری از فحاشی، بیان واقعیت‌ها وحقایق و ایجاد همبستگی را عوامل وحدت پایدار درجامعه برشمرد و تاکید کرد: شیعه و سنی باید بتوانند پرچم اسلام را در جهان اسلام به اهتزار درآورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز