خبرگزاری کار ایران

در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات اعلام شد

سرافراز: امروز هر فردی بالقوه یک خبرنگار است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۳۸۰

امروز درجهان هر فردی بالقوه و بالفعل یک انسان رسانه‌ای و یک خبرنگار است و در سطح گسترده‌ای ما میلیارد‌ها نفر تولید کننده خبر داریم.

رئیس سازمان صدا وسیما معتقد است که امروز رسانه‌ها باید دائم از این امر مراقبت کنند که خود را به روز نگه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمد سرافراز در مراسم اختتامیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به فعالیت بیست ساله خود در حوزه رسانه گفت: امروز ما درعصر ارتباطات و انقلاب ارتباطات قرار داریم اما مهم‌تر آن است که بدانیم امروز عصر پردازش اطلاعات است و اگر کسی این عصر را درست بشناسد می‌تواند قدرت نرم آن را به دست آورد.

وی با تشریح بحثقدرت نرم گفت: امروز باید صدا وسیما و همچنین سایر رسانه‌ها اعم از مکتوب و غیر ه جایگاه خود را بشناسد و بدانند که در عصر ارتباطات کجا قرار دارند و باید افکار انسان‌ها را بشناسند و درک کنند و اینکه چه تاثیری می‌توانند بر روی مخاطبین بگذارند.

رئیس سازمان صدا وسیما با اشاره به اینکه رسانه‌های نوین تاثیر گذاری زیاد و هزینه کمی دارند گفت: امروز درجهان هر فردی بالقوه و بالفعل یک انسان رسانه‌ای و یک خبرنگار است و در سطح گسترده‌ای ما میلیارد‌ها نفر تولید کننده خبر داریم در این میان گاهی نظراتی که برای خبر‌ها گذاشته می‌شود از خود خبر تاثیر بیشتری دارد.

سرافراز با تاکید بر سهولت تولید خبر و سهولت دسترسی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی گفت: اگر رسانه‌ای اعم از مکتوب، مجازی و رادیو و تلوزیوین شرایط عصر حاضر را در ک نکند جا می‌ماند و نمی‌تواند هم پای تحولات تاثیر گذار باشد به همین دلیل باید کارکرد بعضی رسانه‌ها همچون روزنامه‌ها بازتعریف شود.

وی ادامه داد: شاید امروز دیگر درج آخرین خبر در روزنامه کارکرد یک روزنامه نباشد وباید خود را با شرایط تطبیق دهد.

سرافراز با اشاره به اینکه استفاده از اینترنت و موبایل افزایش زیادی پیدا کرده گفت: ا لبته باید حواسمان باشد که جامعه به سمتی حرکت نکند که به نوعی دچار اعتیاد رسانه‌ای شده باشیم همچنین باید مواظب باشیم که حریم‌ها نقض نشود و ارتباطات مجازی جای ارتباطات حقیقی را نگیرد امری که تقریبا در حال وقوع است.

رئیس سازمان صدا وسیما با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: ما همیشه با آمریکا بی‌اعتماد بوده‌ایم و آن‌ها هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکرده اندو این ایران بوده که به تعهداتش عمل کرده است.

وی ادامه داد: این مذاکرات مذاکرات ۱ + ۵ و یا ۳ + ۳ نیست بلکه به نظر من مذاکرات ۱ + ۱.۵ است یعنی ایران دارد با آمریکا و بقیه کشور‌ها که نیم درصد هستند مذاکره می‌کند.

سرافراز افزود: ایران در طول پروسه مذاکره و پیش از آن به تعهداتش عمل کرده و آن‌ها را انجام داده ودروبین‌های کنترل آژانس در مراکز ما نصب شده و بازرسی‌های بسیاری نیز به صورت مرتب ونامرتب انجام شده واعتماد سازی صورت گرفته است اما طرف مقابل به وظایف خود عمل نکرده است.

وی با اشاره به ناجوانمردانه بودن این تحریم‌ها گفت: اینکه یک مرکز هسته‌ای را به تحریم داروهای حیاتی یک کشور و یا قطع شبکه‌های ماهواره‌ای تلوزیونی آن کشور ربطبدهیم بی‌معنی است هر چند غربی‌ها این کار‌ها کردند اما نتوانستند پیام وصدای ما را خاموش کنند وچهره واقعی خودشان معلوم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز