خبرگزاری کار ایران

غرفه مرکز جامعه توانبخشی معلولان در نمایشگاه مطبوعات

با بال شکسته پرواز کردن هنر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۱۷

موسسه خیریه عمل با حضور در نمایشگاه های مختلف سعی دارد کار کودکان معلول را به مردم جامعه معرفی کند تا مردم متوجه شوند که یک معلول ذهنی و جسمی از توانایی بالایی برخوردار است.

مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی و جسمی وابسته به موسسه خیریه عمل، صنایع دستی کودکان معلول ذهنی و جسمی را در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به فروش می رساند تا بتواند از این طریق تفکر موجود در جامعه نسبت به کودکان معلول را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این غرفه کوچک تلاش دارد با شعار «دست های ما پل پیوند است» علاوه بر فروش آثار کودکان معلول نسبت به تغییر نگاه جامعه فعالیت کنند.

مسئول غرفه مرکز جامع توانبخشی معلولان ذهنی و جسمی درباره حضور این مرکز در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها گفت: در مرکز توانبخشی عمل ۲۶۰ کودک معلول ذهنی و جسمی حضور دارند که از میان آنها ۶۰ نفر در ایزوله هستند. این کودکان به دلیل مشکلاتی که دارند باید آموزش ببینند تا بتوانند از این طریق به توانمندی های خود را بروز دهند.

لاله ثامنی با بیان اینکه در این مرکز به ۲۱۰ کودک دختر و پسر غیرایزوله آموزش صنایع دستی داده می شود، اظهار کرد: موسسه خیریه عمل با حضور در نمایشگاه های مختلف سعی دارد کار کودکان معلول را به مردم جامعه معرفی کند تا مردم متوجه شوند که یک معلول ذهنی و جسمی از توانایی بالایی برخوردار است.

وی با اظهار گلایه نسبت به اینکه با جامعه معلولان ذهنی و جسمی همکاری خوبی صورت نمی گیرد، گفت: متاسفانه به معلولان نگاه خوبی صورت نمی گیرد و به جای توجه و بالا بردن توانمندی این کودکان طرد می شوند.

وی تاکید کرد: در نمایشگاه مطبوعات شرکت کردیم تا در راستای همان شعار همیشگی مان یعنی تغییر تفکر جامعه به معلولان تلاش کنیم. ما اعتقاد داریم که با بال شکسته هم می توان پرگشود و این یک هنر است.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در مصلی امام خمینی(ره) شهر تهران برپاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز