خبرگزاری کار ایران

کارشناس حوزه نفت و انرژی مطرح کرد:

حوزه نفت و گاز کشور نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی/ضرورت استفاده از توان متخصصان ایرانی در حوزه انرژی

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۷۰

بابک مصطفایی با بیان اینکه دستاوردهای دولت یازدهم در صنعت نفت کم‌نظیر بوده است، گفت: برای ادامه و تثبیت این رشد نیاز است تا همچنان به جذب سرما‌یه‌گزاری خارجی در این حوزه بپردازیم.

به گزارش ایلنا، این کارشناس حوزه نفت و انرژی با اشاره به افزایش صادرات نفت از ۱.۱ میلیون بشکه به ۲.۵ میلیون بشکه در روز گفت: پیشی گرفتن صادرات غیرنفتی از واردات پس از ۸۰ سال از خدمات و فعالیت‌هایی است که نمی‌توان با سادگی از آن گذشت.

وی افزود: فقط در سال 95 حدود 14.3 میلیارد دلار از محصولات پتروشیمی ایران به دیگر کشورها صادر شد که نشان دهنده سهم 32.6 درصدی پتروشیمی از مجموع صادرات است .   

مصطفایی با بیان اینکه در صنعت حفاری نیز دولت دستاورهای بزرگی داشته است، تصریح کرد: در دولت یازدهم ۹ هزار و ۶۴۷ مورد خدمات فنی حفاری شامل حفاری با هوا، حفاری فرو تعادلی، لوله گذاری چاه و آزمایش بهره دهی چاه‌ها انجام شده است که با احتساب خدمات فنی و تخصصی ارائه شده در چهار سال گذشته، ۳۴ هزار و ۸۰۵ مورد را شامل می‌شود .

وی با بیان اینکه حفاری، تکمیل و تحویل ۲۲ حلقه چاه گازی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی، ۱۳ حلقه چاه نفتی میدان مشترک یاران جنوبی در دولت یازدهم انجام گرفته است، گفت: در چهار سال گذشته با استفاده از ناوگان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران همچنین ۱۵ حلقه چاه فاز ۱۲ پارس جنوبی تعمیر و تحویل شده است .

مصطفایی اشاره به جذب سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، تاکید کرد: باید جذب سرمایه‌های خارجی و انتقال و بومی‌سازی دانش فنی با قدرت بیشتری پیگیری و از توانمندی متخصصان ایرانی در حوزه انرژی بیشتر بهرمند گردید.

این کارشناس حوزه نفت و انرژی با اشاره به انعقاد قرارداد و سرمایه‌گزاری شرکت توتال در ایران، گفت: این قرارداد بزرگترین سرمایه‌گذاری خارجی یک شرکت بین‌المللی انرژی اروپایی از زمان رفع تحریم‌ها و زمینه‌ساز اعتماد سرمایه‌گذاران دیگر برای ورود به کشور است بنابراین سرمایه‌گذاری خارجی این‌چنینی در حوزه فاز ۱۱ پارس جنوبی ایران، زمینه‌ساز ورود و جذب سرمایه‌گذاری در بخش های مختلف اقتصادی خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز