خبرگزاری کار ایران

مشاور عالی مدیر‌عامل سازمان خصوصی‌ سازی خبرداد:

الحاقیه قرارداد واگذاری پتروشیمی دماوند به زودی نهایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۰۰۷

مشاور عالی مدیر‌ عامل سازمان خصوصی‌ سازی از نهایی شدن الحاقیه قرارداد واگذاری پتروشیمی دماوند در روزهای آینده خبر داد و گفت: اصل قرارداد واگذاری پتروشیمی دماوند به امضا رسیده و الحاقیه آن نیز در دست بررسی نهایی است.

به گزارش ایلنا ، جعفر سبحانی مشاورعالی مدیر‌عامل سازمان خصوصی‌سازی با اعلام این خبر اظهار کرد: تمامی مراحل واگذاری این طرح پتروشیمی با همکاری خریداران بر اساس شرایط موجود انجام شده است و الحاقیه این قرارداد واگذاری نیز تا چند روز آینده به امضاء نهایی خواهد رسید.

وی با بیان این که سازمان خصوصی سازی با توجه به قوانین و مقررات موجود مراحل واگذاری را اجرایی می کند گفت: خوشبختانه خریداران پتروشیمی دماوند با وجود برخی مشکلات، تعامل و همکاری های لازم را معمول کردند.

به گزارش نیپنا، 80 درصد سهام پتروشیمی دماوند به کنسرسیومی متشکل از هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان و ساتا فروخته شده است.

بر پایه اعلام سازمان خصوصی سازی هلدینگ خلیج فارس 30 درصد سهام، ساتا 25 درصد و نفت و گاز پارسیان نیز 25 درصد سهام را در قالب یک کنسرسیوم در اختیار می گیرند و 20 درصد سهام پتروشیمی دماوند نیز در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی باقی می ماند.

شرکت پتروشیمی دماوند، تامین کننده یوتیلیتی و آفسایت فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است و در راستای تامین برق، آب، بخار، هوای فشرده، اکسیژن، ازت، گاز سوخت و خوراک و شبکه خطوط ارتباطی مجتمع های تولیدی فاز دوم طرح های پتروشیمی فعالیت می کند.

خوراک طرح تامین یوتیلیتی و شبکه آفسایت فاز 2 پتروشیمی، در منطقه فاز 2 عسلویه (غرب فاز 1)، گاز سوخت، هوا و آب دریا است و در زمینی به مساحت تقریبی 90 هکتار واقع شده است.

واحد های تصفیه پساب های صنعتی و زباله سوز، ایستگاه های اصلی و فرعی تقلیل فشار گاز، طراحی خطوط فلر، ایستگاه های آب آتش نشانی، ایستگاه های پست برق 20/230 کیلو ولت، پست برق 400/230 کیلو ولت و پست تطبیقی 132/230 کیلوولت از پروژه هایی هستند که علاوه بر شبکه انتقال خوراک، محصولات و یوتیلیتی، در واحد آفسایت پیش بینی شده اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز