خبرگزاری کار ایران

شهلا میلانی در گفت و گو با ایلنا؛

برخی فراتر از قانون مانع فعالیت بانوان می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۵۸

امیدوارم که مسئولان موسیقی شرایط را سروسامان دهند و با مذاکرات خود، محدودیت‌ها را بردارند. بخشی از مشکلاتی که وجود دارد به دلیل ناآگاهی کسانی است که بی‌جهت وارد فضای موسیقی می‌شوند.

شهلا میلانی که ریاست هیئت مدیره کانون خوانندگان کلاسیک را به عهده دارد، امسال گروه کر هنرستان موسیقی دختران را در جشنواره موسیقی فجر سرپرستی می‌کند. شهلا میلانی از اینکه عده‌ای فراتر از قانون عمل می‌کنند؛ نگران و ناراحت است.

میلانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره فعالیت‌های فعلی خود گفت: در جشنواره موسیقی امسال، به همراه گروه کر هنرستان موسیقی قطعاتی را اجرا خواهیم. کرد. این قطعات شامل اپراهای مهم موسیقی کلاسیک، موسیقی فولکلور ایرانی و فولکلور غربی می‌شود.

او ادامه داد: در این اجرا دو پیانیست، ۳ تکخوان و یک نوازنده ساز ضربی ما را همراهی‌ می‌کند. گروه کر هنرستان موسیقی دختران، از دانش‌آموزان سال سوم تشکیل می‌شود که تمرینات روتین خود را از ابتدای تحصیل داشته‌اند.

میلانی با تاکید بر اینکه گروه کر هنرستان موسیقی، از گروه‌های مهم موسیقی است؛ گفت: گروه‌ کر هنرستان همواره در موسیقی کرال ایران مطرح بوده است و ما پیشتر هم جایزه‌های بسیاری را از جشنواره موسیقی گرفتیم. به طور مثال در جشنواره بیست و پنجم، گروه کر ما رتبه نخست را بدست آورد.

این مدرس آواز درباره اهمیت جشنواره موسیقی فجر اظهار داشت: اصولا هر فعالیت فرهنگی در ایران اتفاق مثبتی است اما مسئله‌ای که وجود دارد، این است که ما باید با سرعت بیشتری پیش برویم و این نیازمند نگاه دقیق مسئولان موسیقی و جشنواره است. در گذشته از برگزیدان جشنواره حمایت می‌شد تا کنسرت‌ها و سالن‌های خود را راحت‌تر آماده کنند اما متاسفانه این روزها هیچ گونه حمایتی از برگزیدگان صورت نمی‌گیرد.

رییس هیات مدیره کانون خوانندگان کلاسیک با اشاره به اینکه فعالیت‌ هنری بانوان در ایران همواره با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است؛ بیان کرد: بانوان برای فعالیت‌های هنری خود در ایران همواره با محدودیت‌هایی همراه بودند اما می‌بینید که بازهم به کار خود ادامه می‌دهند.

او ادامه داد: بانوان در بخش موسیقی، بخشی از مخاطبان خود را از دست داده‌اند و دیگر امکانات هم به‌طور کامل در اختیارشان نیست. مشکلات بسیاری ازسوی مناسبات جامعه به آن‌ها تحمیل می‌شود اما من می‌بینم که چگونه با امید و جسارت فعالیت می کنند.

میلانی ضمن تاکید بر اینکه باید موسیقی علمی و غیرعلمی تفکیک شود؛ گفت: متاسفانه موسیقی علمی و غیرعلمی تفکیک نشده است و ما تنها محدودیت‌ بانوانی را می بینیم که موسیقی کلاسیک و علمی کار می‌کنند. به عقیده من اگر مرز میان موسیقی‌ها مشخص شود، فعالیت بانوان هم راحت‌تر شکل می‌گیرد.

وی افزود: امیدوارم که مسئولین موسیقی شرایط را سروسامان دهند و با مذاکرات خود، محدودیت‌ها را بردارند. بخشی از مشکلاتی که وجود دارد به دلیل ناآگاهی کسانی است که بی‌جهت وارد فضای موسیقی می‌شوند.

این خواننده کلاسیک درباره برخوردهای غیرقانونی در مقابل بانوان و لغو غیرقانونی کنسرت‌ها بیان کرد: گروه‌هایی مجوز قانونی دارند و برخی فراتر از قانون جلوی فعالیت یک گروه را می گیرند. امیدوارم که این حرکت‌های غیراخلاقی پایان یابد زیرا دوست ندارم فکر کنم که عده‌ای با جبهه‌گیری به فعالیت‌های هنری بانوان نگاه می‌کنند.

میلانی در پایان گفت: باوجود تمامی مشکلاتی که برای بانوان وجود دارد؛ روز به روز فعالیت‌ آن‌ها بیشتر می‌شود و من می‌بینم که با چه شوق و انگیزه‌ای برای تحصیل موسیقی شرکت می‌کنند. موسیقی علاقه مردم ما است و این علاقه هر روز بیشتر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز