خبرگزاری کار ایران

برداشت‌هایی از تصویر مرگ در جسد پلاسیده مان در گالری ایده

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۶۸

نمایشگاه عکس محمد شمس و حامد کاظمی باعنوان «تصویر مرگ در جسد پلاسیده‌مان» با تاکید بر حمایت از حقوق حیوانات عصر روز جمعه ۱۷ بهمن ماه در گالری ایده برپا شد.

محمد شمس و حامد کاظمی با تکنیک عکس – نقاشی بازتاب خشونت در حیات حیوانات را در گالری ایده دربرابر دید تماشاگران قرار دادند.

به گزارش ایلنا؛ در این آثار این دو هنرمند تاثیر خشونت را در زندگی حیوانات عینی کرده‌اند. در این مجموعه آثار با حیوانات دست‌آموز و اهلی چون سگ، گربه، مرغ و ماهی روبرو هستیم که با قساوت سلاخی شده‌اند.

این آثار مرز میان حیوانات اهلی - وحشی را با دگرگشت چندین هزارساله از طبیعت به فرهنگ معنا داده‌اند؛ آنجا که حیوان مجبور می‌شوند به خاطر نیازهای زیستی خود به اقامتگاه انسان‌ها نزدیک شود، آنجایی که طبع حیوان تغییر می‌کند و می ‌پذیرد که از پسماند سفره انسانی سیر شود. این دگرگونی و تغییر تنها شامل حال حیوان نیست، انسان نیز در این دگرگشت چندین هزارساله تغییر کرده است و میان حیوان اهلی و وحشی با تغییر در رفتار، آموزش و مهارت و تجربه تمایز قایل شده است.

در عکس – نقاشی‌های محمد شمس و حامد کاظمی این واسطه میان حیوان و انسان، دستخوش خشونت بی رحمانه‌ای شده است. گویی سالها گذر از طبیعت به فرهنگ؛ معکوس گشته است و انسان و حیوان اهلی هر دو سلاخی خشونت شده‌اند و چه بسیار شبیه هم‌اند خصوصا میان مردمک چشم‌ها و نگاه‌های ثابت میان انسان و حیوان. انسانی که از شکل افتاده است و در هم پیچیده و چروک شده و حیوانی که کشته شده است.

نمایشگاه عکس – نقاشی «تصویر مرگ در جسد پلاسیده مان» تا ۳۰ بهمن ماه در گالری ایده واقع در خیابان خردمند شمالی، خیابان هجدهم شماره ۲۶ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز