خبرگزاری کار ایران

نوای تازه‌ای از عود در رودکی شنیده‌ می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۱۲۹

کنسرت گروه سه عود در دو بخش ۴۵ دقیقه‌ای با نوازندگی عود شهرام غلامی، آذرنوش خدامی، امید توفیقی و نوازندگی پرکاشن بهنام معصومی، برگزاری می‌شود.

کنسرت موسیقی " سه عود " با سرپرستی و آهنگسازی شهرام غلامی در تالار رودکی برگزار می‌شود و البته این کنسرت شامل رونمایی آلبوم سه‌عود(سرمستی) نیز می‌باشد.

شهرام غلامی(نوازنده و آهنگساز) در گفت و گو با خبرنگار ایلنا؛ درباره شکل گیری گروه سه عود گفت: این گروه حدود دو سال پیش با هدف ارائه صدادهی جدیدی از ساز عود شکل گرفت. ما در اجراهای قطعات سعی داریم تا قابلیت‌های جدیدی از ساز عود نشان دهیم که البته این حاصل کشف و شهودها و آهنگسازی‌های شخصی من با ساز عود است.

او ادامه داد: در کنسرتی که پیش رو داریم، علاوه بر حضور سه نوازنده عود روی صحنه؛ بهنام معصومی نوازنده پرکاشن نیز ما را همراهی می‌کند. در کنار سازها، خودم هم آواز سنتی نیز خواهم خواند. این آواز را می‌توان تلفیقی میان ساز و شعر دانست که بر پایه موسیقی سنتی ایرانی است.

غلامی درباره رپرتوار اجرایی کنسرت نیز توضیح داد: کنسرت شامل دو بخش ۴۵ دقیقه‌ای است که در بخش اول اجرای قطعاتی از آلبوم جدیدمان را خواهیم داشت. این آثار، منتخبی از آلبوم سه عود(سرمستی) در مایه‌های دشتی، ماهور و شوشتری است که با شکل و شمایلی متفاوتی به علاقمندان موسیقی ارائه می‌شود و بخش دوم آن شامل قطعاتیست که هنوز منتشر نشده و برای اولین بار اجرا می شود..

وی درباره اعضای حاضر در کنسرت گروه سه‌عود گفت: در این کنسرت؛ من به همراه آذرنوش خدامی، امید توفیقی و بهنام معصومی(پرکاشن) قطعات آلبوم جدید را به همراه چند قطعه انتشار نیافته اجرا می‌کنیم.

سرپرست گروه سه‌عود از رونمایی آلبوم جدیدش در این کنسرت نیز خبرداد و گفت: آلبوم گروه سه‌عود با نام سرمستی توسط نشر نقمه حصار منتشر می‌شود و به بهانه برگزاری این کنسرت رونمایی خواهد شد.

کنسرت موسیقی " سه عود "، ۲۹ و ۳۰ دی ماه، ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود و علاقمندان برای تهیه بلیت این برنامه می‌توانند به سایت www. iranconcert. com مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز