خبرگزاری کار ایران

اجرای سکوت سیاه در پانزده سالگی هرمس

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۱۶۰

کنسرت سکوت سیاه امشب(۱۷ دی ماه) و فردا شب ساعت ۲۰:۰۰ با اجرای قطعات قدیمی و جدید نیما عطرکار روشن و اردوان وثوقی در تالار رودکی اجرا می‌شود.

کنسرت موسیقی سکوت سیاه با اجرای قطعات اردوان وثوقی و نیما عطرکار روشن روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ کنسرت سکوت سیاه امشب(۱۷ دی ماه) و فردا شب ساعت ۲۰:۰۰ با اجرای قطعات قدیمی و جدید نیما عطرکار روشن و اردوان وثوقی در تالار رودکی اجرا می‌شود. مدت این کنسرت ۸۰ دقیقه است.

در این کنسرت آرمان نصیری(پیانو)، فرمهر بیگل(ویولن)، صبا صفوی(ویولن)، عادل پورصمدی(ویولا)، ماکان خوی‌نژاد(ویولنسل) و نیما حسینی(پرکاشن) به نوازندگی خواهند پرداخت.

یکی از قطعاتی که در کنسرت این دوشب اجرا می‌شود، کوارتت زهی شماره ۱ از نیما عطرکار روشن است. این کوارتت در چند بخش و با فرمی آزاد نگاشته شده است. آهنگساز در طرح ساختاری قطعه، با استفاده از المانهای برگرفته از موسیقی سنتی ایرانی درکنار تکنیک‌های مرسوم در موسیقی معاصر، به ویژه موسیقی ملهم از مینی مالیسم نیویورکی، اتمسفرهای گوناگونی را خلق می‌کند، که در شمایل اثری چند موومانی، تلاش دارد تا کلیتی واجد را به نمایش بگذارد. کلیتی که نشان دهنده‌ی ذهنیت و دیدگاه آهنگساز به انسان و جامعه معاصر است.

قطعه دیگری که اجرا خواهد شد، دوپلمان سکوت شماره ۲ از اردوان وثوقی است. دوپلمان سکوت، همانطور که از نامش پیداست، طرحی برای کنترل سکوت به عنوان یکی از مهمترین عناصر موسیقی و استفاده از سکوت به عنوان تمی قابل بسط است. آهنگساز تاکنون با این نگرش، قطعاتی برای آنسامبل‌های مختلف نگاشته است. وی در شمارگان ۱ و ۲ طرح دوپلمان سکوت، به ساده‌ترین شکل خود به معرفی این سیستم و طرح مسئله می‌پردازد و در شمارگان دیگر؛ بسط و گسترش این ایده‌ی موسیقایی را اساس کار خود قرار داده است. این مسئله تا حدی است که شاید دیگر نشانی از طرح اولیه در آنه‌ها دریافت نشود.

نیما روشن و اردوان وثوقی دو هنرمند جوان هستند که در شیوه آهنگسازی شان بارقه هایی از موسیقی مینی مال مشاهده می شود. در کنسرت پیش رو، ساخته های اخیر این دو هنرمند به انضمام قطعاتی که پیشتر در آلبومی به همین نام(سکوت - سیاه) منتشر شده است، اجرا خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک؛http: / / www. tiwall. com / music / sokout - siah - concertبرای تهیه بلیت اقدام نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز