خبرگزاری کار ایران

پاسخ پیروز ارجمند به ایلنا:

اطلاعات هنرمندان احساسی‌ست نه آماری

کد خبر : ۲۳۴۸۴۴

سخت‌گیری‌ها برای دریافت مجوز اجرای موسیقی فقط جنبه کیفی دارد / امیدوارم آقای سرافراز درخصوص نشان دادن ساز در تلویزیون شجاعت به خرج دهد / یانی موسیقی کلاسیک سَبُک کار می‌کند که تناقضی با سیاست‌های ما ندارد.

ارجمند مشکلات مطرح شده درباره عملکرد دفتر موسیقی وزارت ارشاد را مبتنی بر آمار نمی‌داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد؛ گلایه‌های اخیر برخی هنرمندان مستقل حوزه موسیقی و مشکلات مطرح شده ازسوی آنان را احساسی و بی‌اساس دانست.

ارجمند درباره پیچیدگی‌های ایجاد شده در پروسه دریافت مجوز گفت: این سخت‌گیری‌ها تنها جنبه کیفی دارد و اگر گروهی پیشینه‌ی مشخصی در کارنامه‌ی موسیقایی خود داشته باشد؛ قطعا سخت‌گیری‌ها کمتر خواهد بود. من فکر می‌کنم باید به موسیقی احترام گذاشت و اجازه نداد تا گروهی که از سطح کیفی مناسبی برخوردار نیست؛ در تالارهای مطرح کشور اجرا داشته باشد.

وی ادامه داد: من از زمانی که به ریاست دفتر موسیقی وزارت ارشاد رسیدم؛ تمام اجراهای آموزشگاهی را لغو کردم اما از طرفی هم می‌بینیم که اجرای کنسرت‌ها در ایران چند صد برابر شده است. آیا این حمایت از موسیقی فاخر نیست؟

مدیر دفتر موسیقی ارشاد در واکنش به صحبت‌های اخیر احمد پژمان نیز بیان کرد: آقای پژمان یا در ایران زندگی نمی‌کنند و یا اطلاعات غلطی به ایشان می‌رسانند. من براساس آمار صحبت می‌کنم و فکر می‌کنم که نظرات ایشان کاملا شخصی و احساسی بوده و مبتنی بر آمار نیست.

ارجمند درباره گرانی هزینه‌ی اجاره‌ی سالن‌های دولتی نیز گفت: ما به این سالن‌ها یارانه پرداخت می‌کنیم و تا جایی که توانستیم برای کاهش قیمت تالارها تلاش کردیم. چندین بار به قیمت تالارهای دیگر هم اعتراض کردیم که منجر به کاهش قیمت اجاره‌ها شد. من نمی‌خواهم نامی از آن سالن‌ها ببرم اما با پیگیری‌های ما در این زمینه، اتفاقات مثبتی رخ داد. اگر به علت دستمزد بالای نوازندگان گروه؛ قیمیت بلیت‌ها افزایش پیدا می‌کند؛ نمی‌توان تمام تقصیرها را به گردن تالارها انداخت.

او درباره برگزاری کنسرت‌هایی با حضور هنرمندان خارجی و حمایت از هنرمندان ایرانی نیز گفت: در طول این مدت تنها ۵ درصد از کنسرت‌ها مختص به هنرمندان خارجی بود و ۹۵ درصد دیگر کنسرت‌های ایرانی بود. ما تا جایی که بتوانیم از هنرمندان داخل کشور حمایت خواهیم کرد اما باید پذیرفت که موسیقی یک زبان جهانی است و نمی‌توانیم تنها به نیروی داخل کشور تکیه کنیم.

وی درباره کیفیت کنسرت‌های هنرمندان خارجی در تهران نیز گفت: هم‌اکنون مشغول پیگیری‌ کنسرت آقای یانی هستیم. یانی موسیقی کلاسیک سَبُک کار می‌کند که تناقضی با سیاست‌های ما ندارد. یانی هم مخاطب‌های خودش را دارد و آلبوم‌هایش در ایران بسیار فروش رفته است. ما تلاش‌مان بر این که اجراهای کنسرت‌ها را مطابق با سلیقه مخاطبان قرار دهیم.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد با اشاره به صحبت‌های شهبازیان و پژمان درباره وضعیت ارکستر ملی و سمفونیک تهران اظهار داشت: کارهای نهایی احیای این ارکسترها درحال انجام است و ما در تلاشیم تا این دو ارکستر در جشنواره موسیقی فجر نیز اجرا داشته باشد. دغدغه آقای پژمان درباره کیفیت ارکسترها به حق است اما به عقیده من؛ از الان به قضاوت درباره ارکسترها نپردازیم و اجازه بدهیم تا حداقل یک سال از فعالیت ارکسترها بگذرد و بعد کیفیت آن را مورد سنجش قرار بدهیم.

ارجمند از همکاری دفتر موسیقی با صدا و سیما نیز خبر داد و گفت: امیدوارم که در دوره آقای سرافراز اتفاقات مثبتی برای موسیقی رخ دهد و ایشان درخصوص نشان دادن ساز در تلویزیون شجاعت به خرج دهند اما دفتر موسیقی هم‌اکنون هم درحال همکاری با شبکه سه، پنج و شبکه شماست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز